Înconjuraţi de sute de semafoare

145Comentarii
Înconjuraţi de sute de semafoare
ARAD – Senzori în asfalt şi în aer pentru sutele de semafoare din Arad şi alte 20 de intersecţii în lucru.

Peste 50 de bucăţi de semafoare, de la Podgoria şi până la Gară. Atât am numărat în trafic, până să ne pierdem răbdarea şi să renunţăm la iniţiativă. Zeci se semafoare şi-au făcut apariţia în Arad, în ultimii ani, secţionând circulaţia din municipiu. În fiecare zi, e posibil să mai descoperi încă un semafor funcţional.

Primăria susţine, mai mult, că alte zeci vor fi montate în perioada următoare. De la executiv am fost, însă, asiguraţi că, deşi par pe moment mult prea multe, acestea se mulează pe norme: pentru fiecare bandă de circulaţie câte unul, pentru pietroni, pentru tramvaie etc.  Edilul local, Gheorghe Falcă, ne-a asigurat că la momentul la care întregul sistem va fi funcţional, traficul va fi cu mult fluidizat, iar semafoarele nu vor mai strangula circulaţia.

Firma care se ocupă de întreaga semaforizare din Arad, în urma unei înţelegeri realizate în 2004, a contractului din 2006 şi a joint venture-ul semnat pentru BERD – UFI Traffic Management – a semaforizat până acum, în cadrul proiectului BERD, 23 de intersecţii şi alte 20 în cadrul contractului semnat cu Primăria de „extindere, modernizare şi eficientizare a instalaţiilor de semaforizare din municipiul Arad”. Dacă anul trecut firma s-a ales cu 75 de miliarde de lei vechi (!), pentru semaforizarea din municipiu, fără a lua în calcul sumele de pe BERD, iar în urmă cu doi ani cu şi mai mulţi bani, în acest an banii puşi deoparte în buget pentru firma bucureşteană sunt doar 5,5 miliarde lei vechi.

Încă 20 de intersecţii
Răzvan Popa, directorul tehnic al Primăriei Arad, ne-a dezvăluit, în plus, că alte 20 de intersecţii vor fi şi ele semaforizare ca la carte şi ne-a asigurat că semafoarele montate pot fi etichetate ca insuficiente. „Trebuie să fluidizezi traficul, trebuie să asiguri siguranţa participanţilor la trafic şi siguranţa pietonilor. Au existat şi există şi acum unele zone în care nu se poate ieşi de pe străzile secundare”, ne-a declarat Răzvan Popa, care a dat ca exemplu strada Pădurii şi Andrei Şaguna. Directorul mai susţine că sunt încă probleme în semaforizare şi că participanţii la trafic nu simt unda verde gândită pentru aceştia pentru că încă se lucrează la Podgoria şi nu s-au stabilit priorităţile.

O altă problemă care încurcă circulaţia ar fi, în viziunea executivului, maşinile parcate pe benzile de circulaţie, mai ales înspre Vlaicu.  Semafoarele de la Podgoria vor fi cu adevărat funcţionale doar peste două săptămâni.  Cât priveşte cele 20 de noi intersecţii, procedura de licitaţie nu a fost încă finalizată.

Senzori de trafic

Circulaţia ar urma să se desfăşoare cu totul altfel în municipiu, la momentul la care întreaga lucrare va fi finalizată. Potrivit lui Răzvan Popa, fiecare intersecţie semaforizată a fost dotată cu senzori de trafic care reglează ciclurile de verde şi roşu la semafoare. Este vorba de bucle inductive montate în asfalt şi bucle virtuale montate pe semafoare, care schimbă culoarea la semafor în funcţie de intensitatea şi condiţiile de trafic. Buclele în cauză reglează şi în prezent, în unele intersecţii, durata culorii verzi şi a celei roşii la semafor. La finalul proiectului, tramvaiele vor fi cele care vor avea undă verde, urmând ca buclele inductive şi virtuale să sesizeze prezenţa mijlocului de transport în comun şi să schimbe culoarea pentru maşini.

Sistem inteligent: 2.000.000 euro
Investiţiile la acest capitol nu se vor opri însă aici: Primăria vrea să investească bani şi într-un sistem pentru managementul traficului inteligent, un sistem care va telesupraveghea şi va monitoriza video întreaga reţea de transport din municipiu. Investiţia costă peste două milioane de euro, aşa că nimeni din Primărie nu se grăbeşte să spună când va demara cea de a doua etapă pentru realizarea sistemului de managament inteligent. Lucrările executate în prezent la semafoare, realizate şi ele pe bani grei, pregătesc doar infrastructura pentru realizarea acestui ultim deziderat.

 

A.B.



145Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor