Îşi iau zborul din Arad

63Comentarii
Îşi iau zborul din Arad
ARAD – Compania low-cost Wizz Air negociază mutarea pe Arad, în timp ce Guvernul dă drumul la fuziunea aeroporturilor.

Un calcul făcut de oficialii arădeni, cot la cot cu guvernanţii în urmă cu mai bine de un an, trece acum de pe hârtie în practică. Din informaţiile pe care le deţinem, fuziunea Aeroportului Internaţional Arad cu Aeroportul din Timişoara a intrat pe linie dreaptă, actul în sine urmând a se semna undeva la finele primului trimestru din anul viitor. Guvernul, se spune, a aprobat, fără tam-tam, acum trei luni, realizarea studiului de fezabilitate necesar acestei fuziuni, iar lucrarea în sine a demarat deja. Până la fuziune nu e linişte, însă, nici la Arad, nici la Timişoara. Motivul este unul evident: compania low-cost Wizz Air, care operează cu succes pe Aeroportul din Timişoara, se va muta la Arad.

Potrivit informaţiilor noastre, negocierea cu autorităţile arădene şi oficialii bazei aviatice locale, care durează de ceva timp, este extrem de avansată. Se spune chiar că mai marii companiei vor semna contractul cu Aeroportul Internaţional Arad iar compania va avea undă verde la operare aici începând cu 15 ianuarie 2010.

Oferta făcută de arădeni s-a dovedit, se pare, a fi mult mai pe placul operatorului aviatic maghiar decât cea din Timişoara, date fiind condiţiile financiare mult mai bune de aici. Acest fapt nu a fost, însă, singurul care a determinat compania Wizz Air să se mute la Arad, de pe Timişoara, unde a obţinut profit consistent chiar şi în acest an, ci decizia luată la Bruxelles, de oficialii de acolo, în urma sesizării venite de la cea de a doua companie care operează pe aeroportul din Timişoara, Carpatair.

Carpatair s-a plâns oficialilor de concurenţa neloială făcută de compania ungară, legile interzicând operarea pe acelaşi aeroport a companiilor de linie cu cele low-cost. În plus, compania, se pare, are priză la oficialii de la Bucureşti.  

Dincolo de toate aceste calcule, cei care au cel mai mult de câştigat din afacere sunt arădenii şi baza aviatică locală, care nu şi-a mai trecut de luni bune în cont nici un zbor intern sau internaţional. Totul, după ce compania Blue Air şi-a retras cursele şi de pe Arad. 

Ziarele centrale dau şi ele ca sigură fuziunea aeroporturilor din vest şi susţin că aceasta a fost confirmată de oficialii locali, în frunte cu primarul Gheorghe Falcă, la o recentă întâlnire cu colegii de partid şi cu directorii principalelor instituţii arădene controlate de PDL. Zvonurile legate de mutarea companiei Wizz Air pe aeroportul din municipiu sunt şi ele prezente pe piaţă de câteva săptămâni.

Nici o vorbă

Totuşi, pe 16 decembrie, când Wizz Air a ţinut o conferinţă de presă la Timişoara, conducerea companiei nu a amintit nimic de posibila mutarea la Arad, deşi unii suţin că a fost vorba de conferinţa de adio. S-a vorbit atunci doar de succesul pe care compania l-a obţinut pe Timişoara (o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 37,2%), despre faptul că Wizz Air este una dintre „puţinele companii aeriene care şi în vremuri de criză am avut o creştere constantă”, despre faptul că sunt „lideri de piaţă pe piaţa low-cost din Europa Centrală şi de Est” etc.

400.000 de pasageri

În perioada 1 decembrie 2009 – 30 noiembrie 2010, numărul total al pasagerilor care au fost transportaţi de Wizz Air la şi dinspre Aeroportul „Traian Vuia” Timişoara a depăşit 365.000 de pasageri, o cifră îngrijorătoare pentru compania Carpatair, care operează şi ea pe Timişoara şi care are câteva destinaţii comune cu operatorul maghiar.  Contractul dintre Wizz Air şi Aeroportul Timişoara expiră la 31 martie 2011.

A.B.D.



63Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor