Asociația Pro Infrastructură despre lotul 3 din A1: Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp

De Adrian Panduru
Reactualizat la:
1Comentariu
Asociația Pro Infrastructură despre lotul 3 din A1: Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp
© foto: Pro Infrastructura
Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, de 21 de kilometri, de la Ilia la Holdea, este încă la stadiul de „muzeu”, deși era programat să se deschidă încă din 12 august, când trebuia să aibă loc recepția loturilor 3 și 4, un total de 43 de kilometri. Lotul 4 (22 de kilometri între Ilia și Șoimuș) s-a deschis în 14 august, iar la lotul 3 consultantul a găsit lucrări neconforme și a amânat recepția. Un termen de remediere al acestor lucrări dat de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc este joi, 22 august. Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură cer deschiderea circulației pe lotul 3.

Pentru lotul 3, unde consultantul a descoperit lucrări neconforme, ministrul Transporturilor a dat termen zece zile pentru remedierea disfuncționalităților și a spus că tronsonul va fi dat în circulație până la finalul lunii în curs. Cei de la Asociația Pro Infrastructură scriu, pe pagina de Facebook, că lotul poate fi dat în folosință.

„După euforia inaugurării lotului 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, ne îndreptăm atenția spre lotul 3, tronson programat pentru recepție tot săptămâna trecută, dar nerecepționat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Deși cei 21 de km pot fi deschiși traficului în deplină siguranță, cei din Compania de Drumuri au decis să îi transforme într-un nou muzeu”, scriu cei de la Pro Infrastructură pe Facebook.

Luni, 12 august, era programată recepția și punerea în circulație pentru loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva (43 de kilometri). După recepția lotului 4, consultantul a recomandat ca la lotul 3 să nu se înceapă această procedură pentru că s-au găsit deficiențe – „probleme cu ravelări în taluz, cu fisuri, marcaje incomplete, lipsă capace canal, disfuncționalități la garduri” – după cum a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, pentru Tion.ro

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cu,c a venit marți, 13 august, pe cele două loturi de autostradă și a declarat că dacă antreprenorul de pe lotul 3 nu remediază problemele până joi, „Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua Compania de Autostrăzi lotul 3, va face acele remedieri care se pot face în zece zile și vom da în trafic și lotul 3, până la sfârșitul lunii august”.

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură cer insistent deschiderea lotului 3, transmițând că „există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul”.

„Am urmărit execuția acestui proiect încă de la debutul șantierului în anul 2014. Cunoaștem foarte bine problemele tehnice întâmpinate de constructor de-a lungul timpului, deficiențele și erorile care au necesitat soluții de remediere în numeroase puncte. Chiar și în prezent există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligația să le ducă la bun sfârșit (șanțuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuși, este cale lungă de aici și până la a ține închiși 21 de km de autostradă perfect circulabili, așa cum singuri puteți vedea din filmările noastre. Disputele surde dintre CNAIR și constructor, orgoliile și fuga de responsabilitate nu țin cont de interesul cetățenilor, șoferii fiind nevoiți să își riște în continuare viața pe DN7 și DN68A. Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp, iar eventualele mici intervenții din afara carosabilului să fie trecute în anexa la procesul verbal de recepție, așa cum s-a procedat și pe multe alte sectoare de autostradă”, transmit cei de la Pro Infrastructură pe Facebook.

Se lucrează încă din noiembrie 2013 pe șantierele de pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva. Lucrările ar fi trebuit terminate în 2016.

Pe lotul 3 lucrează asocierea C Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA, lucrările fiind contractate la o valoare de 579,92 milioane de lei fără TVA, din care 492,93 milioane lei Fonduri de Coeziune, iar diferența a venit din fonduri de la guvern.

La lotul 4 a lucrat asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, valoarea contractului fiind de 419,39 milioane lei, fără TVA. Contractul a fost finanţat cu 356,48 milioane lei din Fonduri de Coeziune, diferența fiind asigurată din fonduri de la guvern.

Pe A1 mai există o problemă: cei 10 km dintre Holdea și Margina, unde trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia în această vară. Din cauza acestei porțiuni de autostradă lipsă, șoferii trebuie să coboare de pe A1 la Margina și de acolo să circule spre Deva pe vechiul drum național.

Articole pe aceeași temă:

Au dat drumul la circulație pe autostrada de 400 de milioane de lei, dar au uitat semnele vechi pe ea. Șoferii derutați ies încă la Deva

VIDEO: Șofer pe contrasens pe Autostrada Lugoj-Deva, chiar în ziua deschiderii

Se deschide circulația pe lotul 4 din Autostrada Lugoj-Deva: 22 de kilometri de la Ilia la Șoimuș



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor