„Bilanţ” la Simularea Naţională

De Vasile Filip
„Bilanţ” la Simularea Naţională
Simularea Naţională s-a desfăşurat în perioada 22 – 24 februarie, în 113 unităţi şcolare din judeţul Arad.

Printr-un comunicat al Isnspectoratului Şcolar al Judeţului Arad, semnat de prof. Inspector Mariana Tocaciu aflăm că „probele scrise din cadrul simulării s-au desfăşurat în perioada 22 – 24 februarie, în 113 unităţi şcolare din judeţul Arad, exceptând proba la limba maternă, care s-a desfăşurat în 18 unităţi şcolare cu predare în limbile minorităţilor naţionale”.

Participarea la simulare

La Limba şi literatura română: au susţinut proba 3446 elevi, 1 elev a fost eliminat şi au fost absenţi 222 elevi; la Matematică: au susţinut proba 3419 elevi, au fost absenţi 250 elevi şi nu au fost elevi eliminaţi; la Limba maternă: din 108 elevi înscrişi au susţinut proba 79, iar 29 de elevi au fost absenţi.

Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru elevii clasei a VIII-a au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, în mod similar modelelor publicate pe site, în luna noiembrie a anului trecut.

În comunicat se fac şi câteva precizări privind subiectele probelor scrise.

La Limba şi literatura română

Subiectul a avut o dificultate medie şi a respectat prevederile programei de evaluare, în ceea ce priveşte competenţele şi conţinuturile vizate. De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, care a fost comunicată la începutul anului şcolar. La subiectul I, s-a folosit ca text suport, opera lirică Vârful dealului de Ion Pillat. La punctul A, itemii au vizat:formularea unor enunţuri care demonstrează capacitatea de selectare şi de valorificare a informaţiei din textul citit, identificarea unor elemente paratextuale (numele autorului, titlul publicaţiei), precizarea valorii morfologice pentru patru cuvinte, precizarea funcţiilor sintactice pentru doi termeni, itemii 5 şi 6 au avut în vedere sintaxa frazei, prin sarcini de transcriere şi de precizare a tipului unor propoziţii, de construire a unei fraze.

Punctul B a constat dintr-o compunere de scriere despre textul literar (motivarea apartenenţei la specia pastel a textului citat). La subiectul al II-lea, textul-suport a fost nonliterar Compunerea de la subiectul al II-lea a presupus generare de text imaginativ, de tip narativ (relatarea unei întâmplări petrecute în timpul unei excursii).

În concluzie, subiectul a fost accesibil majorităţii elevilor prin:

gradul mediu de dificultate, structura cunoscută, respectarea programei de evaluare.

La Matematică

Subiectele au respectat prevederile Programei şcolare, la disciplina Matematică, pentru examenul de Evaluare Naţională, atât în ceea ce priveşte competenţele specifice, cât şi a conţinuturilor cerute de aceasta.

De asemenea, s-a respectat structura modelului de subiect, comunicat elevilor şi profesorilor la începutul anului şcolar 2015-2016. Gradul de dificultate al subiectelor a fost de nivel mediu.

Rezultatele

Rezultatele vor fi comunicate elevilor în data de 4 martie. Notele obţinute nu se trec în catalog. În situaţia excepţională, în care se doreşte consemnarea notei în catalog, elevul trebuie să solicite acest lucru profesorului. În urma analizării rezultatelor, inspectoratul şcolar va lua măsuri de monitorizare şi control, dar şi de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase