Cale ferată de mare viteză între Arad şi Timişoara

De Alin Gherasim
12Comentarii
Cale ferată de mare viteză între Arad şi Timişoara
Directorul general al CFR SA, Marius Chiper, anunţă modernizarea căii ferate dintre Arad şi Timişoara şi, mai departe, până la Calafat.

ARAD. După modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Arad-Simeria şi, mai departe, spre Braşov şi Bucureşti, pe coridorul IV Paneuropean, acum judeţul nostru apare din nou în centrul unor proiecte de modernizare a liniilor de tren. Noul director general al CFR SA, Marius Chiper, a anunţat că se are în vedere un nou coridor de cale ferată, respectiv coridorul 4 Sud. Şi, din fericire pentru noi, acest culoar de cale ferată porneşte chiar din judeţul nostru, de la punctul de trecere a frontierei Curtici. Cum bucata dintre graniţă şi Arad este deja modernizată, ar urma să fie realizate noi investiţii pe două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est. „Vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici – Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova şi se închide la Calafat. În perioada imediat următoare, avem aproape gata documentaţia, vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est. Rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş. Vom continua: Caransebeş-Craiova, Craiova-Calafat – îl avem gata ca studiu de fezabilitate, suntem în faza de pregătire”, a declarat Marius Chiper.

Acesta a mai adăugat că, din punct de vedere al fondurilor care vor fi folosite, acestea vin de la Uniunea Europeană. Iar o posibilă continuare a modernizării căii ferate de la Timişoara spre Caransebeş, Craiova şi Calafat ar putea fi realizată cu bani pentru… armată. Chiper explică: „Ne uităm cu interes să găsim noi programe de finanţare. S-ar putea să fie surprize, să zicem, din acest punct de vedere, să discutăm mai des de coridoarele feroviare militare. Vom încerca să finanţăm, dacă se poate, inclusiv aceste proiecte din fondurile alocate pentru coridoarele militare ale Uniunii Europene. Deci suntem într-o continuă mişcare pentru a asigura finanţarea, a dezvolta proiecte, a le pregăti şi a le implementa”.

În momentul în care planurile şefului CFR vor deveni realitate, şi aici vorbim despre câţiva ani de acum înainte, din Arad se va putea circula pe linia ferată la viteze mari, de aproximativ 160 km/h, atât pe relaţia Arad-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, cât şi pe relaţia Arad-Timişoara-Caransebeş-Craiova.

Taguri: , , ,


12Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor