Clădire cu 10 nivele pe Cocorilor

De Diana Dutu
33Comentarii
Clădire cu 10 nivele pe Cocorilor
© Prezentul şi viitorul de pe strada Cocorilor nr. 40-42 Foto. D.D.
Ar urma să fie construită la numerele 40-42, vizavi de benzinăria Petrom. Investiţia aparţine firmei „Mladin Omu”.

O clădire cu 10 nivele – 2 la subsol, parter, 5 etaje şi 2 etaje retrase – ar urma să fie construită pe strada Cocorilor, vizavi de staţia de distribuţie carburanţi a Petrom. Două clădiri ocupă, în prezent, frontul stradal de la numerele 40-42. În locul şi în spatele lor, pe un teren a cărui suprafaţă totală se ridică la 1.636 metri pătraţi, ar urma să fie amenajată o „zonă cu funcțiuni mixte, imobil locuințe colective şi funcțiuni complementare”.

Terase cu acoperişuri înverzite

„Parcela este mobilată cu un volum P+1 la stradă cu parterul retras, deoarece trotuarul este destul de îngust, iar etajul iese în consolă peste parter, dar respectă retragerea min. de 1,00 metru din axul stâlpilor de curent, protejând astfel intrarea de la parter. În profunzimea parcelei, volumul se retrage în trepte, respectând retragerile legale faţă de limitele laterale (H/2), posterioare de proprietate, ajungând la 2S+P+5+2ER. Cele 2 etaje retrase vor conţine apartamente luxoase la penthouse, cu terase generoase împrejur. Pe terasele rezultate din retragerile succesive ale etajelor, se vor executa acoperişuri înverzite care sunt foarte eficiente pentru eliminarea supraîncălzirii acoperişurilor pe timp de vară, asigură o izolare excelentă pe timp de iarnă, reglează umiditatea şi aduc un aport de spaţiu verde, atât de necesar în zilele noastre, când poluarea în oraşele mari e în creştere” – se arată în Regulamentul Local de Urbanism aferent PUZ-ului investiţiei.

Drumuri şi parcări

Potrivit aceluiaşi document, „deservirea rutieră a parcelei studiate urmează a se asigure din strada Cocorilor, cu intrare la obiectiv cu o circulație cu dublu sens. Accesul propus se face direct în zona de parcaj de la nivelul solului, spațiu din care se accesează și parcajul subteran printr-o rampă. Deservirea rutieră se va realiza între 2 puncte – unul pentru parcările de la sol și accesul la subsoluri, şi unul pentru autoturismele de marfă pentru zona de servicii şi comerț. Se vor racorda aleile pietonale de pe lot la circulația pietonală/ trotuarul existent.”

Pentru asigurarea necesarului de locuri de parcare destinate clienților viitoarelor spații comerciale s-a propus amenajarea, în incintă, la sol, a unor platforme de parcare și a drumului de acces la acestea, iar pentru locatari s-au amenajat locuri de parcare la subsol (-1 și -2). Numărul maxim de locuri de parcare necesare preconizate: 79 pentru locuințe, iar pentru servicii și comerț – 2 locuri parcare clienţi, 2 locuri parcare personal, 1 loc parcare staţionare marfă.

Destinaţia exactă, mai încolo

Conform proiectantului investiţiei, „mobilarea finală a loturilor propuse se va realiza în funcție de destinația construcțiilor admise pentru autorizare directă și se va concretiza la faza de autorizație de construire”.

Investitorii

Potrivit documentelor puse la dispoziţie de Primăria Arad, proprietarii imobilelor de pe strada Cocorilor nr.40-42 sunt Rodica Mladin şi Ramona-Mihaela Martin. Investitorul este SC „Mladin Omu” SRL – o firmă care, conform www.listafirme.ro, este deţinută şi administrată de către Ramona-Mihaela Martin. Aşa cum reiese de pe www.mfinante.gov.ro, compania a fost înfiinţată în 1993, având în prezent ca obiect de activitate „dezvoltarea (promovarea) imobiliară”. Anterior, firma se ocupase de fabricarea de mobilă pentru birouri şi magazine. Deşi a rulat afaceri de câteva sute de mii de lei în fiecare an, în trei din ultimii cinci ani, „Mladin Omu” a înregistrat pierderi totalizând peste 500.000 de lei. În perioada 2014-2018, compania a avut între 3 şi 5 angajaţi.



33Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor