Cocorilor-„operaţiunea tramvaiul”

20Comentarii
Cocorilor-„operaţiunea tramvaiul”
ARAD – CTP a descărcat astăzi, cu ajutorul unei macarele de 25 de tone, trei vagoane de tramvai aduse cu trenul din Austria.

Strada Cocorilor a fost închisă astăzi începând cu ora 7.30 pentru ca CTP să poată descărca cele trei vagoane de tramvai primite aproape gratis de la compania de transport din Innsbruck (Austria).

Potrivit anunţului remis de Primărie miercuri, strada Cocorilor urma să fie închisă pe tronsonul situat între strada Abatorului şi Aprodul Purice până la orele 19.00, motivul fiind imensa macara, adusă tocmai din Timişoara, care urma să blocheze întreaga stradă pentru a descărca vagoanele second-hand (din 1968 dar în stare bună de funcţionare). Circulaţia a fost însă reluată, pe ambele sensuri, ieri, încă înainte de ora 13.00, dat fiind faptul că operaţiunea de descărcare a tramvaielor s-a derulat rapid.

„Avem deja experienţă la descărcat vagoane pentru că am mai adus astfel de tramvaie din Germania. Muncitorii au ştiut cum să se mişte pentru a încheia cât mai repede această operaţiune. În plus, noi ne-am luat o marjă de eroare, de aceea am fixat ora de finalizare a lucrărilor la 19.00”, ne-a declarat directorul CTP, Radu Torsin.

Managerul societăţii ne-a declarat faptul că au fost descărcate ieri trei vagoane, dar că în maximum două săptămâni vor sosi la Arad de la Innsbruck şi alte 4 vagoane, contractul semnat cu austriecii fiind pentru şapte vagoane. „Compania de transport din Innsbruck mai are la dispoziţie încă 10 vagoane, dar trebuie mai întâi ca Primăria să hotărască dacă le vrea sau nu.

Sunt vagoane în stare foarte bună de funcţionare, care circulau în zona periurbană. Acestea fuseseră supuse unor reparaţii capitale acum un an, doi şi sunt extrem de bine dotate, pentru că urcau pe munte. Sunt în stare tehnică perfectă”, susţine Torsin.

14.500 euro pe vagon

CTP a plătit pentru tramvaiele aduse din Austria, construite în 1968, doar 6 mii de euro/bucata, în condiţiile în care astfel de vagoane noi costă unu, două milioane de euro. Totuşi, pentru aducerea tramvaielor în Arad, societatea a avut de plătit nu mai puţin de 14.500 de euro/vagon, bani la care se adaugă şi închirierea macaralei, de peste 25 de tone, din Timişoara.

„În medie, transportul ne costă 14.500 euro/vagon. Sunt cheltuieli mari pentru că tramvaiele sunt luate cu trailerul de la compania de transport din Innsbruck, pentru a fi urcate mai apoi pe tren şi aduse la Arad. Se plătesc nişte taxe speciale pentru că tramvaiele nu pot fi aduse cu orice vagon de tren,datorită înălţimii lor, ci cu unele speciale cu platformă joasă”, susţine directorul CTP.

Vagoanele aduse acum din Austria vor intra pe linii în scurt timp, în condiţiile în care tramvaie de acest tip mai există în parcul CTP, iar singurele transformări ce trebuie făcute se referă la „mici adaptări la tensiunea noastră”.

O ultimă operaţiune de descărcare de vagoane aduse din Occident a avut loc în decembrie 2006 şi a implicat, ca şi acum, blocarea străzii Cocorilor. CTP a analizat şi varianta în care vagoanele primite cadou să fie aduse direct pe trailere şi nu cu trenul, însă costul transportului ar fi mai piperat (s-ar ajunge la 22.000-24.000 de euro/vagon).

A.B.



20Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor