CTP taie din liniile de tramvai

83Comentarii
CTP taie din liniile de tramvai

ARAD – Top negru: Micălaca şi Grădişte, cartierele care vor rămâne fără cele mai multe linii de tramvai.

Compania de Traport Public propune
eliminarea a şase linii de tramvai, modificarea
programului de transport urmând
să fie coroborată cu eliminarea tipurilor de
abonamente existente în prezent. Se introduce
abonamentul unic”, care
va fi valabil pe toate tipurile de mijloce de transport
în comun. Mai mult, prin eliminarea mai multor
linii, în special din
Micălaca şi
Grădişte,
călătorii vor fi puşi în
situaţia de a schimba mai multe tramvaie pentru a
ajunge dintr-un cartier mărginaş al
oraşului în altul.


Măsura va fi introdusă în dezbaterea
Consiliului Local Municipal, iar, dacă va
fi aprobată, cel mai probabil va intra în
aplicare la începutul verii, „când
traficul va fi oricum mai redus”, ne
informează Petru Cuvineanu, directorul
tehnic al CTP.
Abonamentul unic, care este
valabil pe toate liniile, a fost introdus cu succes
în multe alte oraşe. El oferă
mobilitate pe toate direcţiile”, a declarat
Petru Cuvineanu. În ceea ce
priveşte eventualele scumpiri ale biletelor de
tramvai, acestea nu sunt încă luate în
discuţie, spun oficialii CTP.


Călătoria cu bilet „devine
dezavantajoasă pentru cei care utilizează
transportul public zilnic”, ne spune Petru
Cuvineanu, subliniind că sistemul de abonament
unic „oferă mobilitate pe toate liniile de
transport public”. Abonamentul unic nominalizat,
pe o lună, va avea o valoare de 60 lei, pe
două săptămâni va costa 35 lei,
abonamentul săptămânal 20 lei, iar o
legitimaţie de călătorie pentru o zi
valabilă pe toale liniile urbane 7 lei.
Totodată, se introduc şi abonamentele
nenominalizate. Preţul unuia va fi, pe o
lună, de 150 lei. Un abonament nenominalizat pe
două săptămâni va costa 80 lei,
iar pentru o săptămână, 45
lei.  

Călători mai puţini cu
20%


Numărul călătorilor care apelează
la mijloacele de transport în comun s-a redus
în ultima perioadă cu aproape 20%,
informează reprezentanţii
CTP. Motivele sunt multiple. Petru
Cuvineanu ne-a enumerat câteva dintre ele:
transportul în Zona Industrială este
asigurat în mare parte de către firmele care
funcţionează aici. Mai mult, s-au deschis
mult mai multe complexe comerciale, în aproape
toate cartierele, astfel, arădenii nu se mai
deplasează în alte cartiere pentru a-şi
face cumpărăturile. Totodată, „cum
distanţa medie de deplasare în municipiu
este de aproximativ cinci kilometri, pentru
arădenii care au maşini, nu este un efort
financiar mare cu combustibilul consumat de
maşină până la serviciu şi
acasă”, spune Cuvineanu.

Micălaca şi Grădişte,
afectate


Se vor elimina şase linii de tramvai: linia 2
(care făcea circuit pe traseul
Centru-UTA-Alfa), 5 (care lega
Aradul Nou de
Micălaca), 8 (între centru
şi Micălaca), 16 şi 16b
(Centru – Grădişte), 17 (Făt Frumos-
Micălaca). Micălaca va rămâne,
astfel, fără trei din totalul de cinci linii
de tramvai. Petru Cuvineanu ne asigură,
însă, că pe cele două linii
rămase vor circula mai multe vagoane. Pe linia 7
se va circula cu o frecvenţă de 7 minute la
orele de vârf, 12 minute în afara orelor de
vârf, şi 14 minute în zilele de
sărbătoare, respectiv, pe linia 18 va fi o
frecvenţă de 6,6 minute în orele de
vârf, 11 minute în afara orelor de
vârf şi 13 minute în zilele de
sărbătoare.


Linia 3 va avea o frecvenţă de 10 minute
în orele de vârf şi 15 minute în
rest. Linia 15 va avea o frecvenţă de 15
minute în toate zilele
săptămânii. Linia 2 trebuia
eliminată, informează reprezentanţii
CTP, deoarece vor începe
lucrările de reabilitare a centrului vechi. Se va
introduce o linie care să facă legătura
între cartiere şi Piaţa
Sârbească. Liniile
preorăşeneşti cu numerele 9, 10, 11, 12
şi 14 se menţin nemodificate, acestea
având şi în prezent o
încărcare de 80 – 100%. „Era
deranjant. Pe configuraţia existentă, cum
distanţele sunt diferite, tramvaiele se ajungeau
din urmă. După modificarea programului de
transport, frecvenţa nu va avea de suferit”,
ne-a declarat Petru Cuvineanu.

În centru, mai rar


Frecvenţa cu care vor circula tramvaiele în
centru se reduce. Potrivit estimărilor
CTP, „se obţine o
scădere a numărului de treceri pe centru la
orele de vârf la 3 minute, faţă de 1
minut şi 40 de secunde, iar în afara orelor
de vârf la 4 minute şi 40 de secunde,
faţă de 3 minute şi 40 de
secunde”.

S.B.

Taguri: , ,


83Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor