„Curriculum integrat” în Malta

„Curriculum integrat” în Malta
Profesori de la Colegiului Național „Elena Ghiba Birta”, în căutarea voluntară şi continuă a cunoaşterii.

În cadrul proiectului „Specialiști pentru un Curriculum integrat”, s-a desfășurat, recent, prima mobilitate a cadrelor didactice, un număr de cinci profesori luând parte la cursul ”CLIL- Methodology & ICT Tools for Teachers Working with CLIL”, susținut de furnizorul ETI (Executive Training Institute) din Malta.
„Alături de cadre didactice de diverse specialități din țări precum Spania, Germania, Irlanda, Croația, Ungaria, Letonia, Cehia, Polonia sau Finlanda, profesorii care au participat la acest proiect și-au dezvoltat competențe privind integrarea unor elemente de conţinut în limba engleză în cadrul disciplinelor predate, în ceea ce privește proiectarea didactică, la nivel de utilizare a metodelor și tehnicilor CLIL, la nivel de exploatare didactică a Internetului, toate activitățile fiind derulate în contextul lucrului în echipă, grupele fiind constituite în funcție de disciplinele predate”, ne-a spus managerul de proiect, prof. Camelia Avramescu.
Mărturiile participanților la curs arată impactul asupra dezvoltării personale și profesionale, interesul pentru aplicarea cunoștințelor asimilate și pentru integrarea noilor metode sau mijloace de învățare în activitățile desfășurate cu elevii:
Prof. Marius Țiu: „Prima săptămână a fost dedicată conceperii planurilor de lecție conform standardelor CLIL, pornind de la cei „5C” (cunoaștere, conținut, competențe, comunicare, comunitate) iar a doua săptămână a constat în muncă de grup folosind tehnici variate și resurse digitale disponibile online. Competențele dobândite în utilizarea BICS (abilități de comunicare interpersonală la nivel de bază) și CALP (abilități de comunicare la nivel avansat) ne vor permite să integrăm, în special la clasele cu profil bilingv, la diferite discipline (geografie, știinte, matematică, cultură și civilizație) un limbaj de specialitate accesibil elevilor ce stăpânesc foarte bine limba engleză.”
Prof. Gabriel Marinescu: „În cadrul mobilităţii am experimentat formatul WebQuest, care este o alternativă modernă la mijloacele tradiţionale de învăţare, cu mare priză atât la nivelul profesorilor, cât mai ales la cel al elevilor. Prin îmbinarea tehnicii WebQuest cu metodele tradiţionale folosite în educaţie, Internetul devine un suport educaţional important, exploatat raţional, orientat şi eficient.”
Prof. Lilla Pellegrini: „Urmează diseminarea și implementarea cunoștințelor însușite, începând de la nivelul școlii, atât în rândul profesorilor, dar mai ales în rândul elevilor, continuând apoi la nivelul cadrelor didactice din municipiu .”
Prof. Livia Marinescu: „Participarea la această mobilitate a fost, de fapt, o excelentă oportunitate pentru noi profesorii români, cât şi pentru colegii noștri din zece ţări europene, de a ne angaja în noi experienţe de învăţare, de a conştientiza, dacă mai era nevoie, că sintagma ”lifelong learning” are aplicabilitate în orice domeniu, în orice disciplină. Într-adevar, în fiecare zi învăţăm ceva nou despre lume, despre noi, despre „cerul înstelat deasupra noastră şi legea morală din noi”. Totuşi, dacă nu încercăm să punem în practică lucrurile învăţate, măcar o parte din ele, fiecare în domeniul său, fiecare în „grădina sa”, orice participare la un astfel de proiect este un nonsens. Din punctul meu de vedere, experienţa malteză a fost indubitabil semnificativă, chiar indelebilă. Îmi doresc ca opţionalul istorie a culturii engleze într-o abordare CLIL, pe care-l voi propune pentru anul şcolar următor, să reflecte, cu plenitudine, acest punct de vedere.”
L.P.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase