Din Nădlac, TIR-iştii ameninţă UE

40Comentarii
Din Nădlac, TIR-iştii ameninţă UE
NADLAC – Transportatorii români spun că s-au săturat de abuzurile organelor de control maghiare. Imagini


„Dacă Uniunea Europeană nu poate
controla abuzurile făcute pe teritoriul Ungariei,
suntem obligaţi să o facem noi, într-un
fel sau altul”, a declarat Augustin Hagiu,
preşedintele Federaţiei Operatorilor de
Transport din România (FORT). Într-o
conferinţă de presă susţinută
într-o parcare, în apropierea frontierei
din Nădlac, FORT împreună cu
Asociaţia Patronală a Transportatorilor
Europa 2002 (APTE), au ţinut să
îşi prezinte punctul de vedere în ceea
ce priveşte atitudinea pe care cele patru organe
de control maghiare o au faţă de
transportatori. Amenzile uriaşe, date aproape
gratuit, îi aduc pe patronii firmelor de
transport în situaţia de a-şi
închide firmele.


„Sunt situaţii în care amenzile ating
între 17.000 şi 21.000 de euro. Cine
îşi poate permite să
plătească o asemenea amendă?”, s-a
întrebat retoric Hagiu. Acesta mai susţine
că în alte ţări europene, precum
Germania, Franţa sau Italia, contravenţiile
pentru care maghiarii eliberează amenzi
uriaşe sunt pedepsite cu maximum 700 de euro.
Abaterile de care se fac vinovaţi românii
sunt întârzieri de 6-10 minute pe diagrama
pentru 28 de zile. În acest sens,
reprezentanţii patronatelor din transport
au întocmit un memorandum pe care l-au depus la
comisarul european pentru transporturi, la Ministerul
Transporturilor din România şi la
reprezentantul permanent al României pe
lângă Uniunea Europeană.


Românii – cei mai amendaţi


Reprezentanţii patronatelor au venit cu probe
pentru a susţine faptul că
şoferii români sunt 
vânaţi de către autorităţile
maghiare. „Din totalul amenzilor acordate
transportatorilor, românii deţin 40 la
sută. Restul de 60 la sută sunt
împărţite între
reprezentanţii tuturor celorlalte
ţări”, a declarat Miron Sporea,
vicepreşedintele APTE. De parcă acest procent
nu ar fi fost de ajuns, Ministerul de Externe a
înştiinţat transportatorii că,
în perioada imediat următoare, organele de
control maghiare vor intensifica raziile în zona
Punctului de Trecere al Frontierei
Nădlac.


„În loc să ne ia apărarea
într-un fel sau altul, Ministerul de Externe este
un simplu mesager al autorităţilor maghiare.
Ei ne transmit hotărârile abuzive şi
discriminatorii luate de unguri, dar nu poartă
discuţii pentru calmarea situaţiei din
prezent”, a mai spus Augustin Hagiu. De la 1
septembrie, şoferii de TIR vor
fi amendaţi drastic dacă nu vor putea
prezenta un bon, eliberat la intrarea în Ungaria,
pe care să scrie greutatea
încărcăturii. „Noi şi
în prezent cerem aceste bonuri
autorităţilor maghiare, dar acestea spun
că aparatele de cântărit sunt defecte
şi refuză să le elibereze. Iar dacă
un şofer nu prezintă acest bon la control, la
ieşirea din Ungaria, este amendat pe loc. Statul
maghiar joacă un fel de alba-neagra cu noi,
transportatorii”, a răbufnit Miron Sporea.


Posibile soluţii


Reprezentanţii patronatelor au venit şi cu
posibile soluţii pentru a ieşi din
această situaţie delicată. În
cazul în care abuzurile organelor de control
maghiare vor continua, patronii firmelor de transport
sunt hotărâţi să ocolească
Ungaria, chiar dacă vor fi nevoiţi să
plătească mai mult combustibil. „Nu
cred că le va conveni maghiarilor, deoarece,
instantaneu, pierd sume foarte mari de bani
încasate din taxa de drumuri şi din acciza
de combustibil”, a declarat Sporea. O altă
soluţie ar fi circulaţia în
coloană, de minimum 10 camioane, în
încercarea de a intimida organele de control.


Dezvoltăm Ungaria


În perioada 2007-2008, şoferii români
care au tranzitat Ungaria la volanele camioanelor au
primit 8.706 amenzi. „Ţinând cont
că cea mai mică amendă este de
aproximativ 400 de euro, suma adunată a fost una
foarte mare. Banii noştri susţin dezvoltarea
infrastructurii din ţara vecină”, a
declarat Augustin Hagiu, preşedintele FORT.

A.G.



40Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor