Directorul CFR, în „verificare” la Arad

De Eugen Rogojan
9Comentarii
Directorul CFR, în „verificare” la Arad
Miercuri, 28 martie, directorul general al CFR SA, a efectuat o vizită la Arad, în „cel mai modern Centru de Management al Traficului”.

A fost testat cel mai modern sistem de semnalizare și dirijare a traficului feroviar, de către o delegație comună CFR SA – ALSTOM, condusă de Ion Gavrilă, directorul general al companiei Căilor Ferate Române. Scopul vizitei acestora la Arad a fost acela de a verifica modul de funcționare a „celui mai modern sistem european de semnalizare feroviară, ERTMS/ETCS nivel 2/GSM-R, în vederea demarării procedurilor de recepţie la terminarea lucrărilor de implementare a sistemului pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Km 614”.

Cel mai modern centru

Dirijarea traficului feroviar din această zonă se realizează din cel mai modern centru de management al traficului, amplasat în gara arădeană, de aici coordonându-se, în sistem computerizat, toată circulația trenurilor de pe tronsonul Frontieră-Curtici-Arad-Glogovăț, prin utilizarea tehnologiilor și echipamentelor de ultimă generație, ce transmit dispecerilor în timp real informații despre parcursul trenurilor, viteza acestora, starea tehnică a infrastructurii, gradul de încălzire a osiilor trenurilor, dar și alte date necesare organizării traficului în stațiile CFR.

„Infrastructură la nivel european”

Directorul general CFR SA, Ion Gavrilă, a declarat că „Sistemul de semnalizare și dirijare a traficului feroviar, implementat pe tronsonul Frontieră – Curtici – Arad – Km 614 oferă operatorilor de transport o infrastructură modernizată interoperabilă la nivel european, iar călătorilor servicii de transport la standarde europene, prin creşterea gradului de siguranţă şi durate mai mici de călătorie”.

Cu 160 km/h

Pe lângă vizita din Gara Arad și centrul de management al traficului de aici, delegația a vizitat și traseul liniei ferate reabilitate. Aceștia au mers cu o locomotivă, de la Frontieră până în Gara Arad, atingând viteza maximă admisă pe acest tronson, cea de 160 de kilometri pe oră, arătând astfel că linia este capabilă să suporte circulația trenurilor la această viteză. Singurul lucru care rămâne de rezolvat este cel al trenurilor, majoritatea nereușind să depășească viteze de 50-60 km/h.

Cinci companii

Proiectul a fost realizat de o asociere de cinci companii, cuprinzând lucrări de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, instalații de electrificare, semnalizare și telecomunicații ale traficului, construirea celui mai modern centru de management al traficului, precum și construcții civile.



9Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor