Drumurile Aradului – „Instrumente de tortură”

1Comentariu
În municipiu, drumurile din zona stadionului Astra, de la ieşirea spre Nădlac, de pe strada 6 Vânători, pe strada Digului, la intrare dinspre Horia şi cele din apropierea Pieţei Solare sunt pline de gropi, mai mari sau mai mici, la vedere sau acoperite cu apă.

Muncitorii se ascund

În zona Pietei Solare drumarii acopereau marti sparturile din asfalt
cu piatra sparta, numai buna pentru parbrizele soferilor, iar la venirea noastra
muncitorii au facut tot posibilul sa se ascunda pentru a nu fi fotografiati.

Pericol public

În ceea ce priveste drumurile judetene, marea majoritate a acestora seamana
cu brânza elvetiana, adica sunt pline de gauri. Pe rutele Arad-Curtici,
Arad-Sofronea, Arad-Siria-Seleus, Arad-Buteni, Târnova-Taut, gropile sunt
peste tot, pe marginea drumului, pline de apa sau nu, pe mijlocul soselei, în
interiorul sau în afara localitatilor.

La fel si pe celelalte sosele aflate în administrarea celor de la „Drumuri
judetene”. Soferii nici nu stiu pe unde sa ocoleasca portiunile stricate
de teama sa nu nimereasca într-un crater. Mai mult, marti, mergând
spre Buteni, imediat cum iesi din Silindia, drumul era „sticla”
din cauza zapezii care cazuse peste noapte.

Firma care trebuia sa asigure conditii normale de circulatie nu a reusit sa
arunce material antiderapant nici macar pe pantele foarte abrupte unde erau
semnalate si curbe deosebit de periculoase.

În ceea ce priveste tablitele care ar fi trebuit sa atentioneze soferii
ca urmeaza un drum cu denivelari, pentru a adapta din timp viteza la conditiile
de trafic, pe toate rutele parcurse de noi nu am vazut decât un singur
semn.

Astfel stând lucrurile nici nu ar trebui sa mai mire pe nimeni daca anumite
drumuri sunt blocate cu orele din cauza masinilor ramase în mijlocul carosabilului.

Mana cereasca pentru mecanici

Mecanicii care sunt solicitati pentru a remedia defectiunile provocate de soselele
noastre „ciuruite” pot zice ca „le-a pus Dumnezeu mâna
pe cap”. Cele mai dese defectiuni întâlnite sunt la sistemul
de directie.

Reparatia unei defectiuni la sistemul de directie poate costa si 7-8 milioane
de lei. Tot din cauza gropilor trec foarte bine jantele, pivotii (300.000 lei/buc),
bucsele (30.000 lei/buc), bieletele (700.000 lei/buc), rulmentii (250.000 lei/buc).

Tarifele percepute de mecanici sunt si ele pe masura. Spre exemplu, pentru
a schimba doua bucse brat inferior se percepe o taxa de 500.000 de lei.

Drumarii se scuza

Responsabilii Primariei sustin ca drumurile din municipiu sunt asa cum sunt
din varii motive. „Pe 6 Vânatori vor începe saptamâna
aceasta lucrari pentru extinderea canalizarii pluviale si de marire a capacitatii
canalizarii existente, în zona Pietei Solare cei de la ICIM au început
deja sa lucreze.

Pentru ca gropile erau prea adânci le-au umplut cu piatra sparta apoi
au pus peste mixura stocabila, în Vlaicu vom începe plombarile saptamâna
viitoare, iar în zona stadionului Astra toate drumurile trebuie facute
de cei care vor ridica supermarketul Kaufland, iar daca pâna vor începe
ei lucrarile vom constata ca siguranta traficului e în pericol vom interveni
si noi”, ne-a declarat Razvan Popa, directorul Directiei Tehnice din cadrul
Primariei.

La rândul sau, Gheorghe Câmpan, directorul Administratiei Drumurilor
Judetene sustine ca deocamdata nu se poate lucra din cauza vremii nefavorabile,
dar principala problema ramâne subfinantarea.

„Doar pentru a reabilita asa cum scrie la carte principalele trasee din
judet ne trebuie 2.680 de miliarde, ori bugetul pe anul acesta este de doar
165 de miliarde.

Pe de alta parte am avut neplacuta surpriza sa constat ca au aparut gropi si
pe soselele despre care credeam ca nu e cazul sa-mi fac probleme, cum ar fi
drumul Arad-Lipova”, a declarat Câmpan.

Acesta mai sustine ca nu putine au fost reclamatiile soferilor si chiar procesele
intentate, dar ca institutia pe care o conduce le-a câstigat pe toate
deoarece drumurile au fost semnalizate corespunzator.

„Referitor la situatia de marti de la Buteni, trebuie sa stiti ca avem
doar o masina care împrastie material antiderapant în acea zona,
fiindca nu ne permitem mai multe”, a precizat directorul.

Adevãrul de Arad



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor