STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Energie și echilibru pe durata întregii zile

De Adela Ciolocoi
Reactualizat la:
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Energie și echilibru pe durata întregii zile
© Adela Ciolocoi
Mâncatul pe fugă, ciugulitul din oră în oră, lipsa activității fizice, alimente bogate în zaharuri sau grăsimi – toate contribuie la un nivel scăzut al energiei pe parcursul unei zile.

Problema este rezolvată cu o cafea și ceva dulce, însă, doar pe moment, căci glucoza se absoarbe rapid și peste jumătate de oră ne aflăm în aceeași situație: fără vlagă și cu senzația perpetuă de foame. Pentru a contracara acest nivel scăzut al energiei este nevoie de un control al alimentației, de o alegere potrivită a alimentelor care ne vor ajuta să ne păstram un nivel constant de energie pe toată durata zilei. Este nevoie de mici schimbari, dar cu efecte mari:

1. Trei mese principale. Mâncând, și nu ciugulind mereu, la o distanță de patru-cinci ore oferim combustibil organismului. Nu sunt adepta consumului de alimente din oră în oră, pauza dintre mese, necesară digestiei, fiind foarte importantă. În același timp contează și din ce este compusă masa, am optat pentru alimente pline de calorii sau alimente pline de nutrienți care, într-adevăr ne și hrănesc. Să fim, în primul rând, atenți la calitatea alimentelor.

2. Gustări eficiente. Sunt persoane care au nevoie de gustări între mese. Luați-le la patru ore după masa principală. Fără să ne sature, aceste mici gustări pot controla aportul caloric prin temperarea senzației de foame care apare între mese. Optați pentru fructe de sezon, fructe oleaginoase sau semințe, crudități ori brânzeturi cu un conținut redus de grăsime.

3. Porții mai mici. Mâncați suficient, dar niciodată nu vă ridicați sătui de la masă. Reducând porțiile, reduceți și numărul de calorii. Jumătate din farfurie ar trebui să aparțină legumelor (dacă sunt în stare crudă e și mai bine), iar cealaltă să fie împărțită între proteine și carbohidrați.

4. Mâncați echilibrat, fără a omite macronutrienții (proteine, carbohidrați, lipide) și micronutrienții (minerale și vitamine); asigurați-vă că mâncați pe parcursul zilei din toate grupele de alimente.

„Alegerea potrivită a alimentelor ne ajută să păstram un nivel constant de energie pe toată durata zilei”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !