Eşecul înnoirii

Unul dintre argumentele introducerii votului uninominal a fost necesitatea primenirii clasei politice.

Intenţia era una nobilă, pentru că în Parlament se simţea nevoia de aer proaspăt. Se conta pe venirea în politică a unor tineri cu o mentalitate nouă, mai sănătoasă, mai „igienică” decât a celor politicienilor marcaţi, vrând-nevrând, de ideologia şi, prin ea, de mentalitatea comunistă. Ce s-a ales din toate aceste speranţe?

Tinerii n-au adus un suflu nou, care să vestească vreo schimbare în bine. Aşa cum s-a întâmplat cu ascensiunea valului reprezentat de Codruţ Şereş, Tudor Chiuariu et co., tinerii veniţi în Parlament, după alegerile de la sfârşitul anului trecut, deja dau semne că nu sunt capabili să aducă schimbarea dorită – dacă se dorea! Constatăm, la majoritatea lor, aceleaşi metehne. Acelaşi apetit pentru şmecherie, pentru îmbuibare. Au deprins din zbor toate tehnicile lucrului cu banul public, în folos propriu. Singura noutate ar fi aceea că au mai multă obrăznicie şi aplică metode mai rafinate.

Am văzut cum foloseşte de banul public ministrul Tineretului şi Sportului, Monica Iacob-Ridzi. Dar, pe lângă afacerea de peste 600.000 de euro, cusută în jurul Zilei Tineretului, asupra sa şi asupra soţului său, primarul Petroşaniului, planează o altă învinuire. Anume, că plănuieşte să tragă de la buget 86 de milioane de euro, pentru o telegondolă în Parâng, când, în realitate o telegondolă, cu toate „acareturile”, nu costă mai mult de 20 de milioane de euro – cât a costat cea de la LaculTahoe, din Nevada, montată de aceeaşi firmă. La rândul lor, alţi doi miniştri, Elena Udrea şi Nicolae Nemirschi, s-au remarcat deja şi ei, prin apetitul pentru vânturarea banului public.

De la Turnu Severin, se aud alte minunăţii. Primăria i-a făcut cadou ministrului Apărării, Mihai Stănişoară, un teren de 2.200 de metri pătraţi, în valoare de 500.000 de euro, în zona zero a municipiului, contra… publicitate! Mai precis, potrivit dezvăluirilor din ziarul Gardianul, de ieri, Municipalitatea s-a asociat cu firma Terra Sat, patronată de soţia ministrului, în vederea construirii Centrului Cultural Multimedia, urmând să primească, în schimbul terenului, publicitate gratuită la televiziunea, radioul şi ziarul ministrului.

Iată, aşadar, cum ni s-a primenit clasa politică!

T.M.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !