„Falsul război al zăpezii”

De Diana Dutu
8Comentarii
„Falsul război al zăpezii”
© Deszăpezire cu năbădăi
Firma care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene e de acord cu rezilierea contractului cu CJ.

Trebuie să recunoaştem, scandalul iscat în jurul deszăpezirii drumurilor judeţene nu era complet fără punctul de vedere al firmei care se ocupă de deszăpezire, Inteco Holding. Acesta nu s-a lăsat aşteptat decât trei zile de la momentul iscării scandalului, atunci când, nemulţumită de activitatea firmei, conducerea Consiliului Judeţean a anunţat rezilierea contractului pentru deszăpezire. O decizie care, surprinzător, este chiar pe placul Inteco Holding: „Informăm, la rândul nostru, că suntem de acord cu rezilierea tuturor contractelor cu Consiliul Județean Arad, la zi, în conformitate cu legile în vigoare” – se arată într-un comunicat remis redacţiei, marţi, de conducerea firmei.

Mai mult, aceasta solicită preşedintelui şi vicepreşedinteui CJ Arad „să ne comunice clauzele contractuale încălcate, amintindu-le faptul că noi am fost primii care am pus în discuție cu administratorul CJ, dl. Gheorge Stoian, rezilierea contractelor de deszăpeziri din primăvară, datorită faptului că Planul de deszăpeziri și Caietele de sarcini sunt prost făcute!” Altfel, conducerea firmei consideră că nu e vorba de altceva decât de un „război al zăpezii inutil şi fals”.

Sarcinile firmei

Potrivit Inteco Holding, caietele de sarcini impuse de CJA pentru „servicii privind protecția drumurilor publice pe timp de iarnă, combaterea lunecușului și înzăpezirii” stabilesc următoarele:

*Intervențiile pentru combatere polei se fac de două ori pe zi, între orele 3.00-5.00 și 15.00-17.00, în funcție de condițiile climatice ale zilei respective, iar pentru deszăpezire, când stratul de zăpadă pereclitează siguranța circulației, ori de câte ori este nevoie;

*Intervalele de timp admise intervențiilor pe drumuri: Nivel de intervenție N.I.2. – 12 ore după încetarea viscolului sau a ninsorii viscolite (deszăpezire drum pe min.1 bandă de circulație pe sens), 36 ore după încetarea viscolului sau a ninsorii viscolite (deszăpezire drum pe toată partea carosabilă), maxim 3 zile (curățarea zăpezii pe platforma drumului, asigurarea circulaţiei pe toată partea carosabilă); Nivel de intervenție N.I.3. – 16 ore – deszăpezire drum pe min.1 bandă de circulație pe sens, 48 ore – deszăpezire drum pe toată partea carosabilă, maxim 4 zile – Curățarea zăpezii pe platforma drumului (asigurarea circulaţiei pe toată partea carosabilă). Cu o normă de timp de 15km/h.

Punctele din plan

„Referitor la faptul că «utilajele erau pe drum dar nu aveau încărcate cu materiale antiderapante», vă rugăm să verificați Planul de deszăpeziri prin care contractorul a stabilit puncte de sprijin la distanțe de peste 35 de km, când capacitatea de încărcare a unui utilaj poate acoperi maxim 20 km, acesta fiind practic obligat să parcurgă de două ori drumul retur la baza de încărcare” – precizează conducerea Inteco Holding.

Scurtă prezentare

„În 08.09.2015 am participat la selecția de oferte, organizată pe platforma SEAP, și potrivit criteriului de atribuire – prețul cel mai scăzut -, cu respectarea documentației de atribuire, am fost declarați câștigători ai procesului de selecție pentru servicii privind protecția drumurilor publice pe timp de iarnă, combaterea lunecușului și înzăpezirii Lot 1-Sector Arad, Lot 2-Sector Chișineu Criș, Lot 3-Sector Ineu, Lot 4-Sector Sebiș, Lot 5-Sector Lipova, Cod CPV: 90620000-9. Acordurile cadru au fost semnate în 07.10.2015, iar contractele subsecvente în 27.10.2015. Semnatar din partea CJA: p.președinte Adrian-Florin Țolea” – se arată în comunicatul Inteco Holding.

Taguri: , , ,


8Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor