Cadrele didactice de specialitate, susținute de conducerea Colegiului Tehnologic de Industrie Alimentară Arad, sunt deschise spre perfecționare și formare continuă. De curând, acestea s-au întors din mobilitatea desfășurată în Portugalia în cadrul proiectului „Triada «Formal – Non-formal – Informal» în abordarea europeană a învăţământului tehnologic” din cadrul Programului Erasmus+, proiect de mobilitate în domeniul „Învăţământ Profesional şi Tehnic”, KA1 „Mobilităţi pentru Învăţare”. Proiectul a fost derulat prin Agenţia Naṭională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi a fost finanţat de Uniunea Europeană.
La mobilitate au participat 10 cadre didactice (manageri, ingineri și maiștri instructori) care au îndeplinit criteriile de selecție stabilite. Având în vedere obiectivele proiectului, profesorii selectați au participat la pregătire lingvistică, culturală, pedagogică și generală înaintea plecării în mobilitate. Activitățile proiectului au fost monitorizate de către prof. Iulia Ghinga, directorul Colegiului Tehnologic de Industrie Alimentară.
După cum ne informează prof. ing. Anda Sauliuc şi prof. ing. Viorela Simedru, prin activităţile desfăşurate s-au atins toate obiectivele proiectului. Alături de partenerul portughez Associação Intercultural Amigos da Mobilidade Barcelos, beneficiarii şi-au îmbunătăţit abilităţile şi competenţele profesionale în cadrul workshop-urilor, meselor rotunde şi dezbaterilor care au avut loc la instituţii de învăţământ preuniversitar şi universitar din Portugalia: Agrupamento de Escolas de Barcelos, Escola Secundaria Rocha Peixoto, Proffesional Schools ETG, Escola Superior de Technologia IPCA Barcelos. Activităţile didactice desfăşurate alături de profesorii gazdă au fost focalizate pe implementarea metodelor formale, non-formale şi informale în învăţământul tehnologic.
Impactul aşteptat al proiectului constă în schimbarea atitudinii şi comportamentelor cadrelor didactice de specialitate şi nu numai, care vor asigura un mediu de învăţare activ – participativ, centrat pe elev. Prin aplicarea metodelor de predare – învăţare interactivă se asigură un mediu de învăţare pozitiv, care să atragă un număr cât mai mare de elevi în învăţământul tehnologic arădean.
Vizite tehnice
Având în vedere că învăţământul profesional şi tehnic presupune o temeinică instruire practică, profesorii participanţi au efectuat şi vizite tehnice în unităţi de profil, participând la dezbateri cu reprezentanţii agenţilor economici privind încheierea şi desfăşurarea contractelor de parteneriat pentru desfăşurarea instruirii practice a elevilor în condiţii reale de muncă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!