Formularul E 112

1Comentariu
Formularul E 112
Casa de Asigurări de Sănătate Arad face precizări în legătură cu condiţiile de eliberare a acestuia.

Arad – Referitor la emiterea FORMULARULUI E 112 – Atestat privind menţinerea prestaţiilor în curs pentru asigurarea de boală-maternitate –, precizăm că acesta se emite în baza Regulamentului Consiliului European (C.E.E.) nr. 1408/70, precum şi a Regulamentului Consiliului European (C.E.E.) nr. 574/72.

Formularul E 112 este folosit pentru permisiunea acordării de tratament în străinătate şi transferul de domiciliu pe perioada primirii îngrijirilor medicale. Formularul E 112 se emite pentru două situaţii:

1.Pentru lucrătorii şi membrii lor de familie care, după ce au dobândit dreptul la asigurarea de sănătate într-un stat membru UE, sunt autorizaţi de Casa de Asigurări de Sănătate din acest stat (în care sunt asiguraţi) să revină pe teritoriul statului membru UE în care îşi au reşedinţa sau să-şi transfere reşedinţa pe teritoriul unui alt stat membru;

2.Pentru toate persoanele asigurate şi membrii lor de familie care sunt autorizaţi de casa de asigurări de sănătate să se deplaseze pe teritoriul unui alt stat membru UE pentru a primi acolo tratamentul adecvat stării lor de sănătate;

Reguli

În ambele situaţii, Formularul E 112 se eliberează dacă persoana solicitantă este asigurată şi dacă în urma verificărilor se constată îndeplinirea condiţiilor de emitere a formularului. Regula generală este că Formularul E 112 se eliberează înainte de plecarea persoanei la tratamentul planificat, prin excepţie se poate elibera şi după plecarea persoanei, dar numai dacă din motive de forţă majoră nu a putut fi eliberat anticipat.

Condiţii de emitere a formularului E 112

1.Pentru situaţia transferului de reşedinţă Arad – În această situaţie, formularul E 112 se eliberează de Casa de Asigurări de Sănătate numai dacă se stabileşte că deplasarea persoanei respective nu ar prejudicia starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical.

În caz contrar, eliberarea formularului E 112 poate fi refuzată. Documente necesare: a)cerere adresată Casei de Asigurări de Sănătate unde este luată în evidenţă persoana asigurată; b)copia actului de identitate sau a certificatului de naştere, după caz; c)dosarul medical care cuprinde înscrisuri medicale (semnate şi ştampilate) din care să rezulte diagnosticul precum şi tratamentul medical aflat în derulare la o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de Sănătate din România.

În aceste înscrisuri medicale tebuie să existe precizarea explicită şi argumentată referitor la faptul că deplasarea persoanei solicitante prejudiciază sau nu starea sănătăţii sale sau primirea de tratament medical.

Dosarul medical trebuie întocmit de un medic sau o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o Casă de Asigurări de Sănătate din România; d)o confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru UE în care se intenţionează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă.

2.Pentru situaţia trimiterii la tratament medical într-un alt stat membru UE Arad – În această situaţie, formularul E 112 se eliberează de Casa de Asigurări de Sănătate numai dacă sunt îndeplinite două condiţii cumulative:

2.1.Tratamentul respectiv se regăseşte printre serviciile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii din sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;

2.2.Acest tratament nu i se poate acorda în România în intervalul de timp necesar în mod nromal pentru obţinerea tratamentului, luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.

Dacă aceste două condiţii cumulative nu sunt îndeplinite de solicitant, eliberarea formularului E 112 poate fi refuzată de Casa de Asigurări de Sănătate. Documente necesare: a)cerere adresată Casei de Asigurări de Sănătate unde este luată în evidenţă persoana asigurată; b)copia actului de identitate sau a certificatului de naştere, după caz; c)un referat sau raport medical care va conţine recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinătate precum şi dosarul medical care va cuprinde înscrisuri medicale (semnate şi ştampilate) din care să rezulte diagnosticul.

Din aceste înscrisuri medicale trebuie să rezulte că serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de bază de care beneficiază asiguraţii în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, precum şi faptul că acesta nu poate fi efectuat într-un interval de timp normal în nici una dintre unităţile sanitare din România luând în considerare starea curentă de sănătate a persoanei solicitante şi evoluţia probabilă a bolii.

De asemenea, în aceste înscrisuri medicale trebuie să existe precizarea explicită şi argumentată referitor la motivul pentru care acest serviciu medical nu poate fi acordat într-un interval de timp normal într-o unitate sanitară din România.

Dosarul medical trebuie întocmit de un medic sau o unitate sanitară aflată în relaţii contractuale cu o casă de asigurări de sănătate din România; d)o confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru UE în care se intenţionează efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă.

D.D.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor