Gafa imensa a FIA: informatiile cenzurate in cazul de spionaj au fost descoperite in Adobe Acrobat

Reactualizat la:
Cotidianul Gazzetta dello Sport noteaza, intr-un articol intitulat “Gafe ale FIA: secretele echipei Ferrari dezvaluite”, ca Federatia Internationala de Automobilism a facut o greseala “rasunatoare” in momentul in care a dat publicitatii procesul verbal al audierilor ce au avut loc in cazul McLaren.

Acesta se putea citi in intregime, chiar daca FIA acoperise informatiile confidentiale
de la Ferrari cu o banda neagra, in documentul PDF pus la dispozitia tuturor.

"Sa-i spunem gafa este poate prea generos. Dintr-o rasunatoare greseala
informatica, procesul verbal al audierilor ce au avut loc, pe 13 septembrie,
in cadrul Consiliului Mondial al FIA in cazul McLaren-Ferrari, nu a fost bine
protejat. Mai multe dintre secretele echipei Ferrari, descoperite de McLaren,
erau acoperite in procesul verbal cu o banda neagra, insa acestea puteau fi
citite foarte usor, folosind programul Acrobat Reader. Ele pot fi citite de
oricine, suporteri, curiosi, dar mai ales ingineri ai echipelor adverse. Care
probabil nu au lasat o astfel de ocazie sa le scape", scrie Gazzetta dello
Sport.

Cotidianul italian ofera cateva exemple in acest sens, aparute deja pe diverse
site-uri sau blog-uri de pe Internet:

– Avocatul echipei Ferrari, Nigel Tozzi, prezinta membrilor Consiliului Mondial
email-uri primite si scrise de pilotul de la McLaren, Pedro de la Rosa. "El
scrie: «Ei (n.r. – Ferrari) au acest sistem care intarzie la inceput frana
pe spate, dupa care creste gradual». Acesta nu este un email de la cineva
care nu intelege ce i s-a spus. «Noi avem aceleasi rezultate folosind
o supapa (n.r. – cuvantul supapa este cel acoperit cu banda neagra)».
Cu alte cuvinte, el intelege clar ce i s-a spus", spune Nigel Tozzi.

– Nigel Tozzi il intreaba pe directorul tehnic de la McLaren, Patrick Lowe:
"El (n.r. – Mike Cougland) era platit cu 300.000 pana la 400.000 de lire
sterline pe an (n.r. – sumele de bani sunt acoperite cu banda neagra). Este
corect?".

– Patrick Lowe vorbeste despre distributia greutatii: "In sezonul trecut,
cand am incercat pentru prima data noile pneuri, in decembrie am facut multe
teste si pentru distributia greutatii, pentru a determina daca trebuie sa impingem
inainte protectia pe spate. Am descoperit ca sa impingem inainte era mai bine
pentru noi, in orice circumstante (ultima fraza era acoperita cu banda neagra)".

Cazul de spionaj dintre Ferrari si McLaren, declansat dupa ce inginerul Nigel
Stepney, de la Ferrari, i-a trimis documente secrete omologului sau de la McLaren,
Mike Coughlan, a fost analizat de Consiliul Mondial al FIA pe 13 septembrie,
cand au fost audiati mai multi oficiali si doi dintre pilotii echipei McLaren.

De la audieri a lipsit pilotul spaniol Fernando Alonso, cel care a contribuit
la chemarea echipei McLaren pentru a doua oara la audieri, in fata Consiliului
Mondial. Spaniolul a recunoscut ca a stiut de la inceputul sezonului de secretele
de reglaj la monoposturile F2007 ale lui Kimi Raikkonen si Felipe Massa, ocupantii
locurilor 3, respectiv 4 in Campionatul Mondial.

Interventia lui Alonso, sub o puternica presiune a FIA care i-a propus amnistia
contra informatiilor amenintand si cu "grave consecinte" in cazul
unei taceri, a permis federatiei sa redeschida cazul in prima instanta, in contextul
in care era deja in apel.

Echipa McLaren-Mercedes a fost sanctionata de Consiliul Mondial al FIA cu retragerea
tuturor punctelor obtinute in acest sezon, respectiv 166 de puncte in primele
13 etape ale Campionatului Mondial de Formula 1. De asemenea, McLaren nu va
primi niciun punct pana la finalul campionatului si va trebui sa plateasca o
amenda record de 100 de milioane de dolari. Desi echipa McLaren a fost sanctionata
dur, Consiliul Mondial al FIA a decis sa nu impuna sanctiuni impotriva pilotilor
echipei McLaren, Lewis Hamilton si Fernando Alonso, care ocupa primele doua
locuri in clasamentul pilotilor.

Responsabilii de la McLaren-Mercedes au anuntat, vineri, ca au renuntat sa
faca apel la decizia Consiliului Mondial al FIA, astfel ca echipa Ferrari a
devenit noua campioana mondiala la constructori, dupa ce pilotii Kimi Raikkonen
si Felipe Massa au ocupat, in ordine, primele doua locuri in Marele Premiu de
Formula 1 al Belgiei, desfasurat duminica, si a acumulat 161 de puncte in clasament.
Ferrari nu mai poate fi ajunsa de echipa BMW-Sauber, care are 90 de puncte.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !