Internetul câştigă teren la ţară

Nagy Zsolt
Nagy Zsolt
ARAD – În 3-4 ani, 50% dintre români vor fi utilizatori de Internet, consideră ministrul Nagy Zsolt.

Reporter: Care este gradul de penetrare a Internetului în România, în momentul de faţă, şi cum va evolua acesta în anii următori?

Nagy Zsolt: 28% din populaţia României utilizează Internetul, ceea ce înseamnă aproximativ 5 milioane de persoane. În anii următori situaţia se va îmbunătăţi considerabil, în special datorită implementării de către minister a programului „Societate bazată pe cunoaştere”, care vizează 260 de localităţi, oraşe mici şi comune, cu o populaţie de 1,7 milioane oameni, ceea ce reprezintă 17% din numărul populaţiei din mediul rural. Programul vizează introducerea de Internet pe bandă largă şi dotarea cu echipament informatic a primăriilor, şcolilor şi bibliotecilor din aceste localităţi, făcând posibile, între altele, solicitarea prin Internet a cărţii de identitate sau înregistrarea unei firme pe cale electronică. Aceasta va însemna un salt calitativ, mediul rural va deveni mai competitiv. În 3-4 ani am putea ajunge la nivelul mediu actual al Uniunii Europene, aproximativ jumătate din populaţie urmând să devină utilizator de Internet.

Reporter: În ultima perioadă, mai multe companii importante din domeniul IT şi al telecomunicaţiilor au făcut investiţii în România, ultimul exemplu fiind Microsoft. Va continua această tendinţă?

Nagy Zsolt: Continuăm munca depusă în acest sens. Sunt mai multe companii interesate, al căror nume nu pot să le dezvălui. Un pas important în atragerea investitorilor va fi lansarea la Târgul Internaţional CEBIT de la Hanovra a brand-ului „Romanian IT, Creativ Talent, Tehnical Excellence”.

Reporter: Care este motivul pentru care aţi decis să candidaţi pentru Parlamentul Europei?

Nagy Zsolt: Această candidatură este o provocare pentru mine. Întrebarea este dacă reuşim să aducem Uniunea Europeană mai aproape de oameni. La ora actuală, nu este sigur că putem profita de oportunităţile pe care ni le oferă statutul de ţară membră UE, de programele de dezvoltare, nu suntem conştienţi că putem influenţa deciziile care se iau la Bruxelles. Cel mai important obiectiv este să facem ca oamenii să înţeleeagă ce înseamnă Uniunea Europeană.

Reporter: În ce măsură v-a afectat scandalul legat de licitaţia privind privatizarea Radiocomunicaţii SA, Poşta Română şi Romtelecom?

Nagy Zsolt: M-a afectat, fireşte, atât sub aspect personal, cât şi pe plan politic. Acest scandal a fost o făcătură, prin care se urmărea discreditarea mea, dar care se dezumflă asemenea unui balon.

 

CARTE DE VIZITĂ

Nagy Zsolt

Data naşterii: 21 iunie 1971
Studii: Universitatea Tehnică din Cluj; Young Political Leader’s School (International Republican Institute); Campaign Management (National Democrat Institute)
Carieră: 1998-2003 – reprezentant UDMR în Consiliul Director al Uniunii Democrate Europene; 2003 – prim-vicepreşedinte executiv UDMR; 2004 – şef campanie electorală UDMR



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !