INTERVIU JA. Ioan Crişan, primarul comunei Vladimirescu: „Mergem hotărâţi pe drumul european”

De M.T.
Reactualizat la:
2Comentarii
INTERVIU JA. Ioan Crişan, primarul comunei Vladimirescu: „Mergem hotărâţi pe drumul european”
© Ioan Crişan FOTO: JA
Edilul comunei vorbeşte despre câteva dintre proiectele de dezvoltare deja demarate.

JURNAL ARĂDEAN. D-le primar, de curând a fost inaugurat SMURD Vladimirescu, o realizare importantă, nu doar pentru cetăţenii comunei , ci şi pentru locuitorii altor comune. Cum aţi reuşit ?

IOAN CRIŞAN. Vreau să precizez din nou că nu ne asumăm decît meritele pe care le avem. Suntem comuna cea mai mare din judeţ care nu plăteşte salarii nici pentru pompieri, nici pentru medici. Contribuţia noastră la funcţionarea SMURD este construirea garajului pentru maşina de pompieri şi salvare, cu toate utilităţile necesare şi plata acestora. Evident, contribuim şi cu sediul, într-un spaţiu al Primăriei. Construirea garajului ne va costa în jur de un miliard de lei vechi. Aşa cum aţi spus, SMURD-ul nu funcţionează doar la Vladimirescu, Mândruloc, Horia şi Cicir, ci acoperă şi localităţile Păuliş, Sâmbăteni, Miniş, Ghioroc, Cuvin, Şiria. În acest perimetru, în prima săptămână au fost 20 de intervenţii, doar pe domeniul medical. Ceea ce, zic eu, justifică pe deplin înfiinţarea acestui serviciu la Vladimirescu.

Pe lângă realizări, ce proiecte aveţi pentru perioada următoare, cu greutate în ceea ce dumneavoastră catalogaţi drept „drumul ireversibil al Comunei Vladimirescu spre un standard european” ?

IOAN CRIŞAN. Avem multe proiecte, nu doar pe hârtie, ci proiecte deja demarate. Încep cu un proiect în valoare de 20 miliarde lei vechi: realizarea a două străzi asfaltate, câte un kilometru fiecare, pentru a face legătura între jumătatea dinspre Mureş a localităţii Vladimirescu şi cartierele Casa Prima, Via Carmina şi DN 7. Accesul se face înainte de intrarea în Vladimirescu. Poate nu pare o mare realizare, dar atunci când vorbeşti despre standardele europene întotdeauna se pune pe primul loc infrastructura. În cazul de faţă, vorbim despre 2 kilometri de stradă asfaltată, modernă, în condiţiile în care pornim de la zero, mai exact, de la un drum agricol. În final, intenţionăm să ataşăm şi o pistă de biciclete, în legătură cu pista de pe DN 7. Lucrările au început deja, iar dacă ne-ar fi permis condiţiile meteo, am fi avut deja 200-300 de metri din structura de bază. Fără îndoială, întârzierea va fi recuperată deîndată ce maşinile de mare tonaj vor putea circula fără riscul de a se înpotmoli în noroaie şi de a „căra” noroiul în oraş. Tot în materie de drumuri, avem 5 miliarde vechi de la Consiliul Judeţean Arad pentru o stradă drum comunal, strada 15, care leagă Drumul Judeţean de drumul spre Horia şi gară.

Cum staţi la capitolul trotuare, care tot din infrastructură fac parte?

IOAN CRIŞAN. Acordăm o mare importanţă trotuarelor pentru pietoni şi bicicleşti. În Vladimirescu avem mai multe maşini decât numere de casă, aşa că putem să ne dăm seama cât de importante sunt trotuarele pentru siguranţa cetăţenilor, a copiilor, mai ales. Accesul la şcoală se face pe trotuare late de 2 metri, tocmai pentru a nu ajunge copiii pe partea carosabilă. Şi în cartierul Glogovăţ vor fi trotuare de la un capăt la altul.

Din câte am înţeles, veţi face nişte drumuri pe fonduri europene

IOAN CRIŞAN. Într-adevăr, avem un proiect în valoare de un milion de euro, numai că este vorba despre drum agricol asfaltat, paralel cu DN 7, de la Vladimirescu la Cicir, până la graniţa unităţii administrativ-teritoariale. Proiectul este deja licitat şi sper că în cele 15 zile, cât este termenul, nu vor apărea contestaţii. Licitaţia, la care au participat 11 firme, a fost făcută pe SEAP, aşa că nu cred că va contesta cineva, pretextând avantajarea altor competitori, lucru pe care licitaţia pe SEAP îl exclude din start.

Ştiu că aveaţi în plan extinderea canalizării, o componentă fără de care nicio localitate nu poate vorbi despre europenism

IOAN CRIŞAN. Am demarat deja măsurătorile topometrice pentru studiul de fezabilitate privind extinderea canalizării în Mândruloc şi Cicir. Deasemenea, am depus solicitarea pentru canalizare în Horia, pe fonduri europene. Nu vreau să închei înainte de a vorbi despre o realizare de care vor beneficia toţi cetăţenii, în modul direct şi, ca să zic aşa, vizibil: de Sfintele Paşti vom avea lumină albă în toate localităţile comunei. Iluminatul public fiind la limita de garanţie a becurilor, vom trece la iluminatul cu leduri. Am organizat selecţia de oferte, am stabilit firma care va executa lucrările, preţul fiind de 8 miliarde de lei vechi. Mă bucur că am avut posibilitatea cuprinderii în proiect a tuturor localităţilor comunei. Este nu doar un semn de respect pentru toţi cetăţenii, ci şi o regulă administrativă, dezvoltarea celorlalte localităţi concomitent cu centrul de comună.

Apropo de comune, Guvernul Cioloş revine cu ideea comasării unor comune, pe motiv că sunt prea multe şi nu se justifică statutul unora, mai ales că nu sunt în stare nici măcar să-şi asigure banii necesari funcţionării. Ce părere aveţi despre aceasta ?

IOAN CRIŞAN. În niciun caz Comuna Vladimirescu nu ar putea fi afectată de asemenea comasări, aşa că îi las pe alţii să-şi dea cu părerea. Pentru mine important este ca locuitorii comunei să aibă exact acel statut care să le asigure o administraţie în slujba lor, nu una ocupată excesiv cu colectarea cât mai multor bani de la ei, chit că au, chit că nu au.



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor