Ministerul Educatiei – chestionar online despre ce vor invata liceenii in urmatorii ani

De Adrian Panduru
Ministerul Educatiei – chestionar online despre ce vor invata liceenii in urmatorii ani
© Foto: Tion
Ministerul Educației lansează un chestionar online cu privire la ce vor învăța elevii de liceu în următorii ani, la ce materii vor avea mai puține ore pe săptămână, ce opționale se vor introduce și multe alte aspecte reliefate în cele trei planuri-cadru pentru liceu. Recent, au fost organizate dezbateri în mai multe orașe pe acest subiect, printre care și la Timișoara, la inițiativa unor asociații, nu a Ministerului Educației.

Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației organizează, în perioada 6 – 20 februarie 2018, o consultare prin intermediul unui chestionar online privind proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal. Chestionarul care poate fi completat de profesori, părinți, elevi, specialiști în educație poate fi găsit aici. Aici găsiți și cele trei propuneri de plan-cadru.

Ministerul Educației a propus trei variante de plan-cadru, fiecare cu particularitățile ei. În cele trei variante, printre modificări se numără: eliminarea unei ore de Fizică, eliminarea Limbii moderne 2, de la profilul real, la clasele a XI-a și a XII-a, introducerea în trunchiul comun a unei ore de Educație vizuală, la clasele a IX-a și a X-a, respectiv Educație artistică la clasele a XI-a și a XII-a, suplimentarea numărului de ore de Educație fizică, precum și introducerea orelor de Consiliere. Sunt numai câteva modificări care pot avea loc sau nu, depinde de varianta pe care o va alege ministerul și dacă reprezentanții acestuia vor ține cont de părerile rezultate în urma dezbaterilor.

La dezbaterea publică de Timișoara, realizată de organizația „Inițiativă în Educație”, în luna ianuarie, au răspuns prezent reprezentanți ai elevilor (din Consiliul Național al Elevilor), de la diferite școli din Timișoara (Pedagogic, Lenau, Waldorf și altele) și un singur profesor, deși au fost invitate mult mai multe persoane pe care le afectează direct aceste schimbări. Printre concluziile dezbaterii de la Timișoara a fost că varianta trei propusă de minister este una dintre soluțiile cele mai bune, dar este mult perfectibilă și ar trebui un melanj între cele trei variante de plan-cadru.

Varianta trei de plan-cadru acordă liceelor o mai mare putere decizională asupra parcursului școlar. Aceasta introduce discipline noi față de varianta 1 și 2. Varianta 1 programează un număr mai mare de ore, cu una sau două ore în plus. În varianta 1 crește, de la una la două, numărul de ore de la Arte. În varianta 2, elevii din clasele IX-XII, profilul real, se includ, în trunchiul comun, două ore de informatică, în loc de patru.

Printre opționalele pe care le poate decide școala, împreună cu elevii, în varianta trei, se numără: dramă, teatru, jurnalism, neuroștiințe și educație, oportunități de carieră, genetică și învățare, inventică, științele creierului, animații 3d, tehnologia muzicii și multe altele.

Ministerul vă întreabă online. Puteți completa chestionarul, iar suplimentar, pe lângă răspunsurile propriu-zise, pot fi făcute, dacă este cazul, observații și propuneri în spațiile special dedicate.

„Menționăm că scopul acestei consultări publice nu vizează strict alegerea uneia dintre cele 3 variante propuse spre dezbatere, ci găsirea unei soluții optime”, transmit cei de la minister.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !