Muzică de operă şi balet

Muzică de operă şi balet
Muzică de operă şi balet
ARAD – După simfonicul de nobilă distincţie al săptămânii trecute, actuala ofertă a Filarmonicii este în mod compensatoriu relaxată.

Înainte de pauză, un microrecital cu subiecte lirice, cu o întindere de la Mozart la Ceaikovski şi cu o configuraţie realizată după toate regulile profesiei, iar in final, muzică de balet, într-o selecţie semnată unitar Ceaikovski.

Patru arii pentru soprană lirică fac trimitere la figuri centrale ale operei universale: Susana (Nunta lui Figaro), Mimi (Boema), Amelia (Bal mascat) şi Tatiana (Evgheni Oneghin). Expuse gradat, decupajele pretind o extraordinară combinaţie de voce şi tehnică şi o sumă la fel de generoasă de abilităţi şi deprinderi teatrale. Pentru că nu îi este nimănui la îndemână să treacă cu uşurinţă de la un personaj alert, care nu are timp de arii de anvergură, cum este Susana, la Mimi, tânăra cu gusturi simple, femeia reala şi credibilă din Boema şi nici să îşi modeleze discursul pentru a da viaţă rolului plin de vigoare al Ameliei din „Bal mascat” sau să recompună un personaj la adolescenţă, strălucitor dar vulnerabil precum Tatiana din „Evgheni Oneghin”.

Pentru publicul de operă titlurile sunt cunoscute: „Deh vieni, non tardar” este serenada din actul IV al operei „Nunta lui Figaro”, „Si, mi chiamano Mimi”, unul din numerele de mare popularitate din actul I al „Boemei ”, „Morrň, ma prima in grazia”, pledoaria şi imploraţia finala din actul III al Balului mascat, iar „Scena scrisorii ” din actul I al operei „Evgheni Oneghin”, cel mai întins şi splendid monolog din întreaga literatură rusă.

Angela Bic, susţinătoarea acestui microrecital îşi încheie în acest an studiile la Freiburg. Soprana este lansată în producţiile de operă ale teatrului de profil din Freiburg şi are fixate ca repere stabile în agenda de concerte apariţii la Basel, Istanbul şi Londra.

Acompaniamentele propuse de invitată sunt realizate de dirijorul Dorin Frandeş, cel care semnează şi versiunea de concert a uneia dintre cele mai frumoase muzici de balet din repertoriul universal: Frumoasa din pădurea adormită de Piotr Ilici Ceaikovski.

Codruţa Dogaru







0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !