Noi domenii şi calificări

1Comentariu
ARAD – Grupul Şcolar „Francisc Neuman” Arad, în spiritul vocaţiei de viitori cetăţeni europeni.

Dezvoltarea instituţională a Grupului Şcolar „Francisc Neuman Arad în spiritul viziunii şcolii: „Educarea viitorilor absolvenţi în spiritul vocaţiei de cetăţeni europeni, deschişi dialogului şi toleranţei, responsabili de propria formare, pregătiţi să facă faţă schimbărilor şi învăţării pe tot parcursul vieţii” urmăreşte asigurarea accesului la educaţia tuturor tinerilor, promovarea unei oferte educaţionale pentru care există oportunităţi pe piaţa muncii.

După ce în perioada 1995-2000, domeniul industrie textilă şi pielărie a cunoscut o creştere semnificativă, devenind, după cel mecanic, cel mai important ca pondere, în actuala perioadă înregistrează un regres, datorat în parte şi sistemului de lucru preponderent lohn. Acest lucru a impus redimensionarea şi diversificarea ofertei educaţionale a şcolii.

Începând cu anul şcolar 2005-2006 şi continuând cu anul şcolar 2006-2007 în şcoală s-au introdus noi domenii şi calificări, respectiv la liceu – profil resurse: „tehnician chimist de laborator”, profil servicii: „tehnician în achiziţii şi contractări”, iar la şcoala de arte şi meserii domeniul „estetica şi igiena corpului omenesc”.

Oferta educaţională

Actualmente Grupul Şcolar „Francisc Neuman” pregăteşte elevi prin cele două rute de şcolarizare:

• Ruta directă de calificare: 1. Liceu zi: – Filieră Tehnologică – a) Profil: Tehnic (Calificări: Tehnician designer vestimentar: Tehnician în industria textilă);

b) Profil: Resurse naturale şi protecţia mediului (Calificare: Tehnician chimist de laborator); c) Profil servicii (Calificare: Tehnician în achiziţii şi contractări).2. Liceu seral: Profil: Tehnic (Calificare: Tehnician în industria textilă). 3. S.A.M.: Domeniul: Industria textilă şi pielăriei (Calificare: Lucrător în tricotaje – confecţii),Domeniul: Mecanică (Calificări: Lucrător în mecanica de montaj, întreţinere şi reparaţii), (Domeniul: Estetica şi igiena corpului omenesc (Calificare: Lucrător pentru estetica şi igiena corpului omenesc). 4. An completare: (Domeniul: Industria textilă şi pielăriei; Calificări:Confecţioner produse textile; Confecţioner articole piele şi înlocuitori).

• Ruta progresivă: Filieră -Tehnologică (Profil: tehnic; Calificare: Tehnician în industria textilă)

„Adaptarea la cerinţele unui sistem modern de învăţământ este esenţială -ne-a spus directoarea şcolii, prof Doina Stoica. În ultimii ani, modernizarea a vizat la Grupul Şcolar „Francisc Neuman”, laboratoarele şi cabinetele şi preponderent informatizarea. În anul şcolar 2006-2007 sumele substanţiale alocate de M.Ed.C în vederea dotării laboratoarelor de biologie, fizică, chimie, a bibliotecii şi a bazei sportive ne-au oferit posibilitatea procurării de tehnică, materiale de laborator şi echipamente atât de necesare eficientizării şi modernizării procesului de predare-învăţarexperimente de mecanică şi acustică.

În competiţia de pe piaţa de ofertă educaţională trebuie să convingi că poţi oferi o pregătire de calitate.

Într-un spaţiu şi cu o dotare adecvată, îndrumaţi de un colectiv de cadre didactice cu disponibilitate de adaptare la nou suntem convinşi că elevii şcolii vor beneficia de o formare profesională adecvată şi că această şcoală are un viitor”.

 

Fact box

Achiziţii şi dotări

• pentru laboratorul de biologie: machete, secţiuni microscopice, mulaje, folii retroproiector, microscoape, etc.

• pentru laboratorul de chimie: truse pentru elevi şi profesori, set construcţii moleculare, ustensile de laborator, substante, etc.

• pentru laboratorul de fizică: dispozitive, ampermetru şi voltmetru digital, modul experimente de mecanică şi acustică.

V.F.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor