O lună plină ochi de carte

1Comentariu
O lună plină ochi de carte
O lună plină ochi de carte
ARAD – Cititori, scriitori, artişti plastici, oameni din presă se întâlnesc la Arad pentru a promova împreună cartea şi deliciile lecturii.

Fundaţia A Treia Europă, în colaborare cu Casa de cultură a Municipiului Arad,
Centrul Cultural Judeţean Arad, Biblioteca Judeţeană A.D. Xenopol şi revista Arca
organizează la Arad, în perioada 20 aprilie – 20 mai 2007, o campanie de promovare
a lecturii intitulată „Luna plină de carte”. Campania va fi susţinută printr-o
întreagă suită de evenimente:

Cu cărţile pe stradă: acţiuni care vor provoca publicul arădean la momente
de reflecţie şi lectură în spaţii neconvenţionale, pe stradă şi în pieţe publice.

Citeşte FM: zilnic, pe perioada campaniei, postul de radio ProFM va difuza
fragmente literare în lectura unora dintre cei mai valoroşi poeţi ai momentului:
Emil Brumaru, Dan Sociu, Marius Ianuş, V. Leac, Robert Şerban, Simona Popescu
ş.a.

Lector în aula: invitaţi prestigioşi aparţinând lumii literare – Matei şi Filip
Florian, Dan C. Mihăilescu, Florin Iaru, Lucian Dan Teodorovici, Florin Lăzărescu
ş.a. se vor întâlni cu publicul arădean pentru a povesti împreună despre cărţi
scrise şi cărţi de citit.

Loc pentru citit: în instituţii publice vor fi amenajate spaţii de lectură
marcate ca atare şi dotate cu un raft de carte; cotidianul Observator arădean
va rezerva şi el, zilnic, un spaţiu dedicat lecturii literare.

În România, publicitatea care se face în jurul cărţilor este din ce în ce mai
vie. Din păcate, de cele mai multe ori, ea nu preia un produs cultural încercând
să-l transforme într-un produs de larg consum, ci impune pe piaţă titluri, de
obicei semnate de autori străini, cu potenţial de vânzare oricum ridicat.

Totuşi, în rândul publicului larg, şi mai ales printre tineri, cartea nu mai
este un produs şi o resursă culturală de rangul întâi. Nu există, pe piaţa culturală
din România, suficiente proiecte care să aibă ca scop cultivarea gustului pentru
lectură. De aceea programul „Luna plină de carte” va încerca să promoveze cartea
prin mijloace alternative, în spaţii alternative, beneficiind de parteneriatul
şi consultanţa unor instituţii media şi specialişti în imagine şi publicitate.

V.S.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor