O nouă încercare pentru reconfigurarea şi modernizarea Bulevardului Revoluţiei

De Diana Dutu
26Comentarii
O nouă încercare pentru reconfigurarea şi modernizarea Bulevardului Revoluţiei
Primăria a iniţiat o nouă licitaţie pentru întocmirea Documentaţiei de Avizare a Lucrărilor de Intervenţii.

În condiţiile în care licitaţia din ianuarie 2018 a eşuat – nefiind depusă nicio ofertă – Primăria Municipiului Arad a reluat procedura pentru atribuirea serviciilor de întocmire „DALI – Reconfigurare şi modernizare Bulevardul Revoluţiei”. Coordonatele prezentei licitaţii sunt puţin diferite faţă de cele de acum trei luni. De pildă, dacă anterior Municipalitatea era dispusă să plătească 50.000 de lei (fără TVA) pentru aceste servicii, acum suma aproape că s-a dublat: 92.436,97 lei (tot fără TVA). O modificare similară a fost adusă şi în ceea ce priveşte termenul de finalizare a Documentaţiei: de la 45 de zile în ianuarie, la trei luni în prezent (socotite, în ambele cazuri, de la data atribuirii contractului).

Solicitările Primăriei

Potrivit Temei de proiectare „Reconfigurare şi modernizare Bulevardul Revoluţiei”, principala solicitare a Municipalităţii o constituie „reconfigurarea benzilor de transport pe cele două sensuri dus/întors, în sensul translatării amplasamentelor teraselor stradale spre banda 1, pentru eliminarea gâtuirilor traficului pietonal. Amplasarea locurilor de parcare se a face astfel încât să se asigure un număr suficient de locuri şi o utilizare cât mai eficientă a spaţiului disponibil (parcare 45 de grade sau paralel).” Iniţial, Primăria a propus ca „pe porţiunile libere ale benzii 1 să fie prevăzute parcări auto paralel cu bordura”; acum, lasă loc şi pentru parcările la 45 de grade.

O altă pretenţie a Municipalităţii constă în „analiza posibilităţii de restricţionare a traficului auto pe o singură bandă şi reconfigurarea zonei pietonale – pietonizare (completă sau parţială) – vezi Oradea, Timişoara, Baia Mare, Szeged etc. Propunerea poate fi cu referire la un anumit interval de zile sau ore (ex. vineri, după ora 15.00 sau în zilele de sâmbătă, duminică) ori se poate referi la un tronson de bulevard, cu condiţia asigurării alternativei pentru traficul auto pe acea zonă”.

De asemenea, Primăria mai propune „amplasarea unei piste de biciclete, pe sens de mers, între banda 1 şi banda 2” dar şi „includerea în documentaţie a staţiilor de închiriere biciclete în locurile stabilite prin studiul de fezabilitate”.



26Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor