Pentru o societate fara violenta!

ARAD – Violenţele în şcoală devin din ce în ce mai prezente, de la cele minore la cele mai grave. Ce factori determină instalarea unui astfel de comportament deviant, ce anomalii se petrec în mintea „bolnavă” a atacatorului.

Sunt întrebări pertinente care ne îndreptăţesc să medităm asupra problematicii. Poate ar fi bine ca fiecare dintre noi să ia atitudine atunci când observă un gest cât de mic de agresivitate.

De remarcat că profesorii de la Facultatea de Ştiinţele Educaţiei şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii „Aurel Vlaicu” Arad au avut o iniţiativă lăudabilă prin organizarea unei dezbateri de tip Focus-grup, la care au participat: Decanul facultăţii Anton Ilica, profesorii: Olga Moldovan, Gheorghe Cheta, Petru Juriţa şi Gabriela Kelemen şi studenţii de la specializările Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar, Psihopedagogie specială şi Asistenţă socială.

Dezbaterile au debutat cu un moment de reculegere pentru victimele de la Universitatea Virginia Tech.. Masacrului comis de coreanul înarmat cu o mitralieră care a deschis focul într-o sală de curs, din campusul universităţii Virginia Tech, din Blacksburg, în estul Statelor Unite, a determinat un val de indignare faţă de posibilitatea unor astfel de manifestări atroce, dar şi de compasiune pentru cei care au suferit de pe urma acestei violenţe fără de margini.

Dezbaterile deschise purtate între profesori şi studenţi au evidenţiat aspectul că de obicei victimele unor astfel de agresiuni sunt oameni nevinovaţi în acest caz studenţi şi profesori.

Printre victimele masacrului se află şi Liviu Librescu, profesor israelian de origine română, care predă de peste 20 ani la Universitatea Virginia Tech.

Discuţiile au continuat cu analiza violenţei din şcolile româneşti, despre caracterul lor, despre gravitatea lor şi despre factorii determinanţi.

Studenţii au punctat aspecte legate de cauzele care determină manifestările violente ale copiilor: neglijenţa părinţilor în educarea copiilor, sfidarea regulilor şi a legilor chiar de către părinţi, care ar trebui să fie modele demne de urmat pentru copii, dezinteresul părinţilor pentru situaţia şcolară a copiilor lor, lipsa de informaţie, abuzurile care pornesc chiar din familie.

Profesorii au mediat discuţiile intervenind pertinent şi încurajând opiniile studenţilor. În concluzie discuţia a relevat aspectul că nu numai familia este vinovată de exacerbarea violenţei la copii, ci şi societatea prin mijloacele ei de proliferare a violenţei şi anume mass-media.

V.S.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !