Povestea furtului cuprului

De Ioana Costas
Reactualizat la:
22Comentarii
Povestea furtului cuprului
Stupefiant! Aceasta este reacția după ce citești rechizitoriul întocmit de Parchetul de pe lângă Tribunalul Arad în ceea ce privește furtul celor 411 tone de cupru.

ARAD. O grămadă de persoane au fost mobilizate pentru transferarea cuprului, după ce acesta a fost furat din depozitul firmei T.T.C. din Curtici. Mare parte dintre aceste persoane sunt martori în dosarul mega furtului. Coincidență – sau nu – numerele de înmatriculare aplicate pe camioanele care au „furat” și ulterior „mutat” cele 411 tone de cupru până în județul Timiș aparțin finului lui Florin Malița. Finul acestuia deține o firmă de transport. Convenabil, nu? Ei bine, în rechizitoriu se arată că Malița a sustras numerele de înmatriculare ale unora dintre camioanele finului, aplicându-le pe mijloacele de transport folosite în furtul și mutatul cuprului. Nu deținem date conform cărora finul lui Malița să fi anunțat Poliția că i-ar fi fost furate numerele de înmatriculare de pe camioane. Ba mai mult de atât, doi dintre șoferii angajați la firma de transport a finului lui Florin Malița au fost folosiți pentru mutarea cuprului. Și asta nu e tot! Blăgău Voicu Cătălin, Malița Florin și un alt șofer – S.M.N – au fost opriți în trafic, în județul Timiș, de către polițiștii Secției 3 Poliție Rurală Sânandrei, care i-au legitimat în data de 22 septembrie, ora 05.10, fără însă a le verifica permisele de conducere sau documentele de transport a mărfii. Singurul care „s-a prins” că ceva nu e în ordine în ziua furtului cuprului a fost un șofer – care efectua de regulă transportul de cupru de la firma T.T.C., din depozitul căruia a fost sustras cuprul, către firma C.E.E.

În ziua furtului, vineri, 21 septembrie, șoferului i s-a părut suspect că se încarcă cupru din depozitul firmei T.T.C., având în vedere că lui i s-a transmis că până luni, 24 septembrie, nu va mai fi efectuat niciun transport de acest gen, fiindcă nu mai era spațiu de depozitare la societatea C.E.E. Șoferul a încercat să ia legătura cu magazionerul firmei C.E.E., dar pentru că acesta nu răspundea la telefon a luat legătura cu motostivuitoristul de la aceeași firmă. Acesta din urmă i-a transmis că în acea zi, la firma C.E.E, nu a ajuns nicio cantitate de cupru. Suspicios, șoferul și-a anunțat șeful – acesta era administratorul firmei de transport care ducea cuprul de la depozitul firmei T.T.C la societatea C.E.E. – și a decis să urmărească automarfarele, în care erau încărcate deja ultimele role de cupru. Pe centura spre Zona Industrială Vest, în loc să vireze dreapta spre firma C.E.E, camioanele au virat stânga, iar unul dintre ele a oprit în parcarea unui magazin de materiale de construcții situat la ieșirea din Arad spre Nădlac. Aici, potrivit șoferului, se afla și un autoturism marca Fiat Stilo de culoare albastră și un autoturism de culoare neagră cu numărul de înmatriculare AR-14-CLH. „Din verificarea bazei de date privind evidența autovehiculelor a rezultat că autoturismul cu numărul de înmatriculare AR-14-CLH e distribuit autoturismului Audi A5 de culoare neagră înmatriculat la data da 21.06.2018 având-o ca proprietară pe P.I., prietena lui Iovănuț Alin, persoană din anturajul lui Malița Florin”, se arată în rechizitoriu.

Cine era bărbatul din Fiat?

Ce s-a întâmplat în parcare? Aici, șoferul care a urmărit camionul a văzut-o pe persoana din mașina neagră făcând un schimb de documente cu cel care se afla la volanul automarfarului. Și povestea continuă. În timp ce se afla în trafic, șoferul care urmărea traseul autocamionului condus de către Malița a fost tamponat în partea stângă spate a autoturismului său de către conducătorul autovehiculului marca Fiat Stilo care și-a continuat drumul până în dreptul său reproșându-i că nu a fost atent și spunându-i totodată să oprească. În momentul în care a fost oprit și a ieșit din mașină, șoferul a fost lovit prin surprindere cu pumnul în torace de către conducătorul autoturismului Fiat Stilo, iar pentru a scăpa, i-a spus agresorului că va achita avariile cauzate, după care, de spaimă, s-a urcat în mașină și a plecat în viteză de la fața locului. Șoferul nu a mai dorit să formuleze plângere penală împotriva celui care a exercitat actele de violență împotriva sa. Cine era șoferul autoturismului Fiat Stilo care l-a lovit pe șofer, asta nu ştim – rechizitoriul nu mai face vreo referire la acel bărbat.

Cuprul, dus la Becicherecu Mic

De aici, șoferul nu și-a continuat urmărirea. Știm însă, potrivit rechizitoriului, că inițial cuprul a fost transportat și depozitat în garajul SC T.A. SRL situat în municipiul Arad, DJ 709B, de către Malița Florin, Stanciu Simon Constantin și Blăgău Voicu Cătălin. Administratorul societății comerciale T.A. SRL a declarat că se află în relații amicale cu Malița Florin și că în luna decembrie 2017 i-a permis acestuia să folosească garajul său, fără ca acesta din urmă să-l mai folosească până la data de 21.09.2018. O parte a cuprului nu a mai fost depozitată în garajul SC T.A. SRL, ci a luat drumul spre Becicherecu Mic, județul Timiș.

„Pentru transportul celor 86 de role de cupru către Becicherecu Mic au fost folosite următoarele mijloace auto: capul tractor marca Iveco cu număr de înmatriculare TM-65-SSC cu semiremorca AR-15-SUL, condus de către Stanciu Simon Constantin (a efectuat două transporturi de role de cupru), capul tractor marca DAF cu număr de înmatriculare TM-65-DSS cu semiremorca TM-04-SSC, precum și autovehiculele cu numărul de înmatriculare AR-04-SUL cu semiremorca AR-89-SUL, AR-84-SUL cu semiremorca AR-28-SUL, IF-04-SUL cu semiremorca AR-86-SUL și AR-21-SUL, toate aparținând SC A&O și preluate de către Malița Florin”, se arată în rechizitoriu. La Becicherecu Mic cuprul a fost depozitat într-un spațiu care fusese închiriat. De aici, o parte a cuprului a fost încărcată, urmând să fie transportată în localitatea Lovrin, județul Timiș. Conform actului de trimitere în judecată „pentru transportul celor 28 de role de cupru din Becicherecu Mic către Lovrin au fost folosite mijloacele de transport având numerele de înmatriculare AR-99-WSM și semiremorca AR-89-YTC, condus de către A.C.A., aparținând SC W.I.T.C. SRL, AR-04-SUL cu semiremorca AR-28-SUL, condus de C.I.C.A. și AR-27-SUL cu semiremorca AR-89-SUL condus de către I.G.C., ambii conducători auto fiind angajați la SC A&O SRL”. Până ca întreaga cantitate de cupru să fie „dislocată” din Becicherecu Mic, polițiștii au reușit să depisteze în trafic unul dintre camioanele care transportau cupru. De aici, totul e istorie.

Cum s-a întâmplat?

Cum a fost posibilă sustragerea a 411 tone de cupru? În rechizitoriu se arată că Malița a profitat de contextul schimbării administratorilor firmei T.T.C. – cea care livra cuprul către firma C.E.E. -, dar și de modul defectuos de derulare a relațiilor comerciale dintre cele două. Astfel, în 21 septembrie, prin intermediul unui cont fals de e-mail, ce folosea numele persoanei care avea calitatea de manager logistic al SC C.E.E. – anume R.M.S. – a lansat o comandă de achiziție de cupru care nu corespundea realității. „Malița Florin a procurat documente de transport false – CMR-uri – ștampilă falsă, copii ale unor cărți de identitate ale unor persoane care nu aveau vreo implicare în activitățile sale, precum și numere false de înmatriculare pentru a îngreuna și a nu crea suspiciuni reprezentanților SC T.T.C., cunoscând că prin declinarea unei identități false va fi zădărnicită identificarea lor. La efectuarea transportului, Malița Florin a beneficiat de ajutorul unor amici de-ai săi, în persoana lui Blăgău Voicu Cătălin, dispecer la SC N.F. SRL Sântana și Stanciu Simon Constantin, administrator tot la o firmă de transport – SC N.C.C. SRL Timișoara, care i-a pus la dispoziție două cap tractoare și o semiremorcă, în timp ce o altă semiremorcă a procurat-o de la un fin de-al său, O.O.I. și un al treilea ansamblu de transport a fost achiziționat de la o persoană necunoscută până în prezent”, este descris în rechizitoriu.

Au recunoscut parțial

În cursul urmăririi penale Malița, Stanciu și Blăgău nu au recunoscut decât parțial săvârșirea infracțiunilor. Potrivit rechizitoriului, Malița a declarat – doar cu ocazia audierii de către judecătorul de drepturi și libertăți – că a procedat la transportarea rolelor de cupru ca urmare a comenzii de transport dispusă de către o persoană cunoscută cu apelativul Walter, care i-a și înmânat documentele false de identitate și numerele de înmatriculare false fără a se putea preciza și alte amănunte referitoare la așa zisul Walter, iar Blăgău și Stanciu au participat la săvârșirea faptei comise de Malița „acordându-i ajutorul solicitat în schimbul unor sume de bani – 4.500 de euro i-au fost remiși lui Stanciu, iar lui Blăgău i-a fost promisă suma de 500 de euro cunoscând caracterul nelegal al activităților prestate, în condițiile în care au fost de acord să remită reprezentanților SC T.T.C. SRL, CMR-uri completate cu date false și, în plus, au fost de acord să conducă autovehicule cu numere false”. Cei trei, Malița, Blăgău și Stanciu au fost trimiși deja în judecată pentru furtul celor 411 tone de cupru în valoare de peste două milioane de euro.

Taguri: , , ,


22Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor