Povestea performanței școlare

(Aktualisiert am:

Despre elevii de 10, cei care aduc mândrie Colegiului Național „Moise Nicoară”, și profesorii care i-au pregătit.

Nu ne stă defel în obicei să începem vreun material cu felicitări, dar acum parcă se potrivește ca o mănușă un debut laudativ de articol. Așa că tocmai așa vom începe: să felicităm cadrele didactice de la Colegiul Național „Moise Nicoară” și îndeosebi pe părinții unor copii minunați, cei de nota 10. Şi apoi ne vom grăbi să le recunoaştem meritele şi să le strângem mâna pentru că ne e tare teamă că, în contextul politic actual, toți acești tineri minunați vor părăsi țara noastră pentru a studia peste graniță și nu se vor întoarce. Noi sperăm, fără o bază reală, că, după ce își vor termina studiile, se vor întoarce în România şi vor schimba imaginea acestei ţări.

Cele mai bune universități

Opțiunile tinerilor elevi de zece de la celebrul colegiu arădean „Moise Nicoară” sunt foarte variate: de la universități de cel mai înalt rang din lume (Cambridge, Imperial, Oxford, King’s, UCL, Amsterdam, Rotterdam, München, Florența etc.) la cele mai bune universități din țară, unde, examenele de admitere, oricât de dificile, nu par a le fi dat de furcă vreodată elevilor prestigiosului colegiu.

Elevii cu care se mândresc

Începând cu Bogdan Ciacli, care s-a remarcat cu un Bacalaureat perfect, de nota 10.00, şi care a optat (din trei oferte de același prestigiu internațional) pentru universitatea Cambridge, la ora actuală cotată drept cea mai bună universitate a lumii, şi trecându-i mai departe în revistă pe Andrei Maria (Oxford), Vlad Lazăr (Cambridge), Andreea Dedea (Rotterdam University) dar și mulți alții, ajungând până la elevii admiși pe primele locuri ale universităților românești, toţi aceştia nu aduc mândire doar dascălilor lor care, după ani de succese similare, par a lua drept firească lunga listă a universităților de cel mai înalt prestigiu care îi acceptă pe elevii lor cu brațele deschise, ci şi Aradului, ţării, nouă. Dar să vedem ce spun profesorii de la „Moise” despre elevii lor de 10.

Transmiterea unor valori

Întrebată despre rezultatele elevilor Colegiului în acest an, acum că situația este definitivată, directorul Colegiului Național „Moise Nicoară”, prof.dr. Diana Achim, ne spune: „Rezultatele vin ca o urmare firească a muncii pe care elevii, alături de profesorii lor, o depun. Avem o tradiție de peste 140 de ani, dar suntem racordați la spiritul competitiv al prezentului. Totuși, «Moise Nicoară» înseamnă transmiterea unor valori, nu doar a unor cunoștințe. Acestea nu se schimbă, indiferent de vremuri. De aceea, elevii care se formează aici își dezvoltă calitățile care-i ajută să reușească în orice domeniu doresc să activeze. Avem rezultate excepționale la olimpiade și concursuri naționale și internaționale. Nu există satisfacție mai mare pentru noi, profesorii, decât reușita elevilor noștri!”

Trei elevi la Cambridge

„Elevii au muncit foarte serios, cu responsabilitate și determinare și astfel au reușit la cele mai prestigioase facultăți din țară sau străinătate. Sunt fericită că vor studia la facultăți din Oxford, Cambridge, Bristol, Londra, Rotterdam, Amsterdam, Delft, Tilburg, Munchen, Cluj, Timișoara, București, Arad. Sunt bucuroasă de reușita fiecăruia în parte, dar în mod special sunt încântată că Vlad Lazăr a întregit echipa de la Cambridge, și astfel, în aceeași unitate, vom avea trei elevi care studiază matematica. Nici generațiile viitoare nu vor fi mai prejos, împreună cu colegii din cadrul catedrei de matematică vom avea grijă de asta!”, a declarat prof. Octavia Potocean, șefa catedrei de matematică de la Colegiul Național „Moise Nicoară”.

O motivație zilnică

Într-o privire retrospectivă ce include anul curent, șefa catedrei de limba engleză, doamna prof.dr. Vanda Stan mărturisește despre elevii de top ai colegiului: „Lucrând cu elevi de asemenea calibru și cu o asemenea motivație este o bucurie zilnică. Eu vreau să le mulțumesc pentru fiecare zi în care am venit la «serviciu» cu plăcere și cu nespusă pasiune! Întreaga catedră de limba engleză lucrează cu extrem de multă abnegație pentru ca, a fost ambiția tuturor, să dovedim că instituția noastră nu este prima doar la științele exacte, ci și la limbile străine, indispensabile astăzi oricărui specialist de marcă. Privind retrospectiv, cred cu tărie că ne-am făcut datoria față de ei, față de instituția noastră și față de părinții care ni i-au încredințat”.