Mai mici sau mai mari, producătorii din judeţul Arad sunt aşteptaţi să se înscrie în platforma Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Vest, platformă prin care produsele vor fi promovate în toată regiunea. Pagina de internet www.aromeproprii.ro îşi propune să adune cât mai mulţi producători din întreaga regiune de vest, din judeţele Arad, Timiş, Caraş-Severin şi Hunedoara şi să creeze o piaţă cât mai largă de desfacere pentru toţi cei interesaţi. “Producătorii locali din județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara beneficiază, prin intermediul platformei, de spații virtuale unde își pot promova produsele – legume, fructe, miere și produse apicole, cereale și produse din cereale, ouă, carne și produse din carne, lapte și brânzeturi artizanale, uleiuri, gemuri și dulcețuri realizate după rețete tradiționale sau prin noi procedee, din fructe și legume cultivate în regiune, ceaiuri, mirodenii”, se arată într-un comunicat al ADR Vest. Din judeţul Arad s-au înscris deja şase producători.
Aceştia sunt Agro-Pres, din Pecica, societate care produce ulei extravirgin din floarea soarelui, Helvetica Milk, tot din Pecica, producător de lactate, Bio Farmland, din Firiteaz, care produce condimente, săruri de baie şi ceaiuri organice, Mirodeniile de Grădină Păuliş, specializată pe plante aromatice uscate şi condimente, Tradiţii Ineuane, producător de gemuri naturale şi mixuri certificate bio, şi Dano Plant, din Nădab, care cultivă 17 hectare de cătină.
Dar cei de la ADR Vest aşteaptă şi alţi arădeni să se înscrie pe platforma www.aromeproprii.ro. „Aproape 30 de producători (n.r. din toată regiunea de vest) s-au înregistrat deja pe www.aromeproprii.ro, iar lista este deschisă. Găsim produse certificate ecologic, susținem afaceri de familie, încercăm să promovăm gusturile autentice locale în cultura gastronomică a comunității. Fiecare producător își poate crea un profil online pentru prezentarea produselor și a beneficiilor pe care le oferă acestea pentru consumatori – certificări privind calitatea și valoarea adăugată, locațiile unde se comercializează, fotografii, date de contact, posibilitatea de a primi vizite din partea potențialilor clienți”, anunţă reprezentanții ADR Vest.
Cei care vizitează pagina de internet dedicată “aromelor”, pot intra pe o hartă interactivă unde pot vedea descrierea fiecărui producător în parte, informaţii referitoare la produsele lor, dar şi beneficiile aduse de aceste produse.
„Nevoile comunităților urbane de a avea acces cât mai facil la alimente proaspete, sănătoase, cu gust, produse în proximitate, cât și nevoile producătorilor locali de a-și promova produsele și de a le comercializa la prețuri echitabile au constituit principalele premise de la care am pornit atunci când a fost gândit proiectul pilot. Ne dorim ca această inițiativă să contribuie în mod real la reconectarea consumatorilor cu producătorii și la adoptarea, treptat, ca parte a culturii locale, a unei diete sezoniere care să aibă la bază hrană proaspătă şi sănătoasă”, explică Daniela Copaci, de la ADR Vest.
Urmează restaurantele
Ideea celor care au gândit acest proiect nu se opreşte, însă, aici. Tot pe această hartă interactivă va fi inclusă şi industria HoReCa din vestul ţării, implicit din Arad. “Vom promova restaurantele, hotelurile, operatorii culturali, retailerii specializați și procesatorii din industria alimentară care aleg să introducă produse din regiune în meniurile lor, în producție, retail etc., în cadrul unei campanii de susținere care se va derula pe parcursul anului 2019”, au anunţat cei de la ADR Vest.
Citiți principiile noastre de moderare aici!