Sfaturile lui Reli. Descoperă bucuria de a face sport

De Aurelia Gabor
Sfaturile lui Reli. Descoperă bucuria de a face sport
© Aurelia Gabor
De când lumea, femeile au avut probleme legate de frumusețea corporală. Au investit timp și bani în proceduri și tratamente cosmetice încercând să-și mențină tinerețea cât mai multă vreme.

Cu posibilitățile actuale, fiecare femeie poate arăta ca o vedetă ce apare în poza din revistă sau eroina din filmul de aventură ce tocmai l-am văzut. Dar, oricât își va opera trupul și modifica silueta, important este să știe să-l poarte; dacă privești manechinele caselor de modă, observi că nu toate sunt uimitor de frumoase deși au dimensiuni perfecte și trăsături fizice imobile. Ele cuceresc prin atitudine, mers, poziția spatelui și a șoldurilor care emană siguranță, frumusețe, maiestuozitate, spontaneitate. O postură corectă, cu coloana dreaptă și pieptul simetric așezat în raport cu bazinul fac o femeie mult mai atrăgătoare decât cea care merge cu umerii lăsați, genunchii îndoiți și brațele atârnând greoi pe lângă trupul transformat în semn de întrebare. Coloana vertebrală și bazinul influiențează decisiv postura corpului uman. Observarea și corectarea acesteia când este nevoie constituie un imens câștig de imagine. Trebuie creat un echilibru între ușor și greu, multă mobilitate, atitudine relaxată dar și un grad mare de stabilitate. De multe ori, o persoană ce se consideră mai puțin atractivă din cauza pieptului, șoldurilor sau taliei, descoperă că singura problemă este necunoașterea posturii corporale corecte care să o pună în valoare. Se poate corecta prin sport; dansul presupune un ritm armonios și un perfect control al mișcărilor fie că sunt grațioase sau pline de vigoare, acestea producând veritabile schimbări în mentalitatea și starea fizică și psihică a dansatorului. Totul exprimă sensibilitate, fluiditate, grație, rafinament. Mișcarea în sine produce un mare consum de calorii, conducând la topirea țesuturilor adipoase și modelarea armonioasă a corpului, indiferent că alergăm, mergem la sala de forță, facem gimnastică aerobică, înot sau jogging. Efortul nu este ușor și uneori nici plăcut dar, accelerează procesele metabolice,
reglează respirația, întărește musculatura ce devine armonios reliefată. Dacă practici sportul de ani de zile este important să mergi mai departe ținând cont de dozarea efortului, numărul de antrenamente și durata lor, chiar și de o vârstă la care, deja inima și plămânii nu mai au aceeași putere, recuperarea după efort devine mai greoaie, iar spiritul de competiție periculos. În practica sportivă, ca în orice domeniu trebuie să păstrezi măsura. În timpul antrenamentului, mentalul trebuie să participe întotdeauna, el nu poate fi separat de trup. Asociați permanent mișcarea cu respirația altfel sportul poate deveni periculos impunând inimii și arterelor o oboseală inutilă și periculoasă. Programul trebuie adaptat morfologiei, nu te afli în competiție cu ceilalți, ci doar în raport cu tine însăți. Nu lipsi de la antrenamente pentru a-ți putea atinge scopul; doar așa vei descoperi bucuria de a face sport și vei constata rezultatele. Cere părerea specialiștilor, lasă-te supravegheat de antrenor pentru o corectă și eficientă execuție. „Cultura corpului? Da. Cultul corpului? Nu. Sănătate? Da!”.

Taguri: , ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !