Sfaturile lui Reli. Profitați și iarna de recreerea prin mișcare

De Aurelia Gabor
Sfaturile lui Reli. Profitați și iarna de recreerea prin mișcare
© Aurelia Gabor
Exercițiile fizice sunt destinate tuturor! Încercați să descoperiți acel program de cultură fizică potrivit și distractiv în același timp. Practicat acasă sau la sală, programul trebuie să fie plăcut, nu competitiv.

Nu toate tipurile de exerciții fizice aduc sănătate minții și trupului. Există multe activități ce suprastimulează sistemul nervos, iar după practicarea lor urmează o depresie. Nu faceți exerciții fizice imediat după ce mâncați sau dacă nu vă simțiți bine. În aceste cazuri ajută mult doar o plimbare. Adevărata recreere prin mișcare reface orice dezechilibru al puterii fizice, mintale și spirituale. Activitatea obișnuită de acasă ori de la serviciu solicită doar anumiți mușchi, iată de ce, pentru a ne bucura de o perfectă stare de sănătate avem nevoie de exerciții fizice care să pună în mișcare toate grupele musculare. Îmbrăcămintea potrivită este cea lejeră, din bumbac pentru ca pielea să poată respira. Încălțămintea să fie comodă, din piele sau pânză, deoarece în picioare avem cele mai multe glande sudoripare. Încălțămintea se cumpără seara, târziu, când picioarele au dimensiunea cea mai mare. Nu purtați pantofi care vă strâng, deoarece deformează piciorul și mersul, provocând de-a lungul vremii multe afecțiuni. Normal este să facem antrenament de 5-6 ori pe săptămână, minim 45 de minute în fiecare zi, acest lucru îmbunătățește calitatea vieții la orice vârstă, încetinește procesul de îmbătrânire și dă un nou suflu de viață. Numai activitatea mușchilor întărește forța fizică, dar tehnologizarea și robotizarea domeniilor de activitate au făcut să nu mai fie nevoie de folosirea celor 633 de mușchi ai corpului uman. Iată de ce, medicii prescriu mișcarea fizică făcând parte din programul de grăbire a refacerii pacientului după o intervenție chirurgicală sau după o naștere, prevenind astfel afecțiunile ce pot să apară la pacienții imobilizați timp îndelungat la pat. Se spune că „majoritatea oamenilor mai degrabă ruginesc decât se uzează’’, fapt pentru care funcțiile organismului trebuiesc menținute printr-o continuă mișcare.

Putem profita din plin de frumusețea iernii, de liniștea pământului ce se odihnește învelit în mantia de zăpadă. E momentul să ieșim în natură, să ascultăm și să privim zborul fulgilor de nea. E atâta liniște și singurele semne de viață sunt urmele pașilor întipărite în stratul gros de omăt. Sub aparența ei posacă și prea puțin prietenoasă iarna ascunde multe taine pentru care merită iubirea noastră. Ca lună aflată dincolo de solstițiul de iarnă, ianuarie, poartă cu sine lumina ce începe să-și facă vad împreună cu zilele ce cresc, cu păsările ce zboară mai înalt, îmbrățișând lumina crudă ce învăluie orizontul. Totul freamătă, tresare, se bucură de fiecare clipă de lumină în plus. Marele avantaj al iernii este că îndeamnă la meditație, ne ajută să privim cu luare aminte spre lumea ce ne înconjoară, căutând în ea liniștea.

„Adevărata recreere prin mișcare reface orice dezechilibru al puterii fizice, mintale și spirituale”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !