STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentația – cheia unei stări generale de bine sau nu (I)

De Adela Ciolocoi
Reactualizat la:
STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentația – cheia unei stări generale de bine sau nu (I)
© Adela Ciolocoi
Hrana pe care o consumăm este ca un combustibil, ea oferind organismului nostru energia de care are nevoie pentru a funcționa optim. Hrana influențează nivelul nostru de energie, starea emoțională, poftele alimentare, capacitatea de gândire, într-un cuvant sănătatea generală. O dietă săracă în substanțe nutritive poate afecta sistemul imunitar, organismul devenind vulnerabil la răceli și gripe. Avem nevoie de toate grupele de alimente (proteine, grăsimi, carbohidrați) pentru o sănătate optimă, calitatea alimentelor consumate, dar și cantitatea, făcând diferența.

Hrana nesănătoasă

1. Proteine dăunătoare. Consumul zilnic, și la fiecare masă, a prea multor produse din carne duce la creșterea acidității sângelui, la pierderi de calciu, la suprasolicitarea rinichilor și ficatului, la osteoporoză, constipație sau artrită. Indicat ar fi, ca măcar doua zile pe săptămână, să încercăm să exludem carnea din meniul nostru. Pentru unele persoane chiar și laptele de vacă este greu digerabil. Poate provoca reacții alergice, astm, eczeme, oboseală, la vârsta adultă lipsind lactaza, enzima care să digere lactoza, zahărul din lapte. Alegeți ca alternativă laptele de capră, având molecule mai mici și, astfel, mai ușor de descompus.

2. Grăsimi dăunătoare. Grăsimile saturate din carnea roșie, brânzeturile grase, produsele lactate, unt – la un consum ridicat – duc la creșterea tensiunii arteriale, expunându-ne la riscul atacului de cord sau al accidentului vascular cerebral. Grăsimile hidrogenate reprezintă un pericol și mai mare. Ele rezultă în urma procesului de solidificare a grăsimilor vegetale lichide (margarina), fiind regăsite în produsele de patiserie, dulciuri, înghețată, cartofii prăjiți.

3. Carbohidrați dăunători. Carbohidrații simpli sunt cei pe bază de zahăr rafinat, care nu sunt deloc sănătoși pentru organism. În această categorie avem ciocolata, prăjiturile, bomboanele, biscuiții și orice aliment realizat prin adaos de zahăr, făină sau orez alb prelucrat. În timpul rafinării, cele mai multe vitamine și minerale se elimină, iar alimentele, odată ce ajung în organism, se comportă precum zahărul. Ajung în fluxul sanguin, perturbă nivelul zahărului din sânge și cresc apetitul pentru consumul de dulciuri.

„Hrana influențează nivelul nostru de energie, starea emoțională, poftele alimentare, capacitatea de gândire”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !