STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentația – cheia unei stări generale de bine sau nu (II)

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentația – cheia unei stări generale de bine sau nu (II)
Hrana pe care o consumăm este ca un combustibil, ea oferind organismului nostru energia de care are nevoie pentru a funcționa optim.

Hrana influențează nivelul nostru de energie, starea emoțională, poftele alimentare, capacitatea de gândire, într-un cuvânt sănătatea generală. O dietă săracă în substanțe nutritive poate afecta sistemul imunitar, organismul devenind vulnerabil la răceli și gripe. Avem nevoie de toate grupele de alimente (proteine, grăsimi, carbohidrați) pentru o sănătate optimă, calitatea alimentelor consumate, dar și cantitatea, făcând diferența.

1. Carbohidrați buni. În această categorie intră carbohidrații care nu au zahăr adăugat: legumele, fructele, cerealele integrale neprelucrate (ovăz, mei, hrișcă), orez brun, pâine din făină integrală neprelucrată. Cu toate că acest tip de macronutrienți reprezintă „bau-baul” dietelor, avem nevoie de ei pentru o alimentație echilibrată. Important este să știm să îi alegem, în ce cantitate și cum să îi distribuim pe parcursul unei zile. Carbohidrații sănătoși conțin zaharuri naturale, pe care organismul le poate metaboliza ușor și lent pentru o funcționare echilibrată a creierului, o stare emoțională bună și un nivel optim de energie.

2. Proteine bune. Produsele lactate, carnea, oul reprezintă o sursă de proteină animală de care știm cu toții, însă majoritatea uită de proteina vegetală, și ea o sursă de proteină de calitate, chiar dacă incompletă (lipsind unul sau mai mulți aminoacizi). Quinoa, leguminoasele (fasolea, mazărea, lintea, năutul), ciupercile, semintele de cânepă, nucile pot fi câteva exemple cărora merită să le acordăm atenție și să le includem în meniul nostru.

3. Grăsimi bune. Organismul uman nu poate produce acizi grași, așa că aceștia trebuie luați din hrana pe care o consumăm. Semințele de in, de floarea-soarelui, de cânepă, de dovleac, avocado, fructele oleaginoase (nuci, migdale, alune de pădure), peștele (oceanic, nu de crescătorie) conțin grăsimi de care avem nevoie și de care nu trebuie să ne ferim. Ele ajută în procesul de scădere în greutate, micșorarea colesterolului, stimularea imunității și alimentarea organelor reproducătoare, a pielii, a părului.

Avem nevoie de toate grupele de alimente (proteine, grăsimi, carbohidrați) pentru o sănătate optimă”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !