STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentaţia şi hipertensiunea arterială

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Alimentaţia şi hipertensiunea arterială
Adoptarea unui stil de viaţă sănătos este un factor cheie în prevenirea sau tratarea hipertensiunii arteriale (HTA), valorile crescute ale tensiunii arteriale (TA) mărind riscul de infarct miocardic şi accident vascular.

Prin modificarea stilului de viaţă putem preveni sau trata această afecţiune:

1. Reduceţi cantitatea de sare din alimentaţia zilnică. Putem opta pentru consumul de condimente şi ierburi aromatice; atenţia trebuie îndreptata şi spre alimentele care au, deja, un conţinut ridicat de sare (mezeluri, brânzeturi, covrigei săraţi, etc);

2. Adoptaţi o dietă cu încărcătură glicemică scăzută. Atunci când mâncăm zaharuri cu eliberare rapidă nivelul de insulină creşte deoarece rolul insulinei este să scoată excesul de zahar din sânge şi să îl depoziteze ca grăsime. Insulina face rinichii să reţină sarea, ceea ce duce la creşterea tensiunii arteriale;

3. Creşterea aportului de magneziu are efect imediat asupra scăderii tensiunii arteriale. Magneziul nu scade doar tensiunea arteriala, ci şi anxietatea şi insomnia. Magneziul se găseşte în cantităţi mari în seminţe, alune şi legume verzi;

4. Un alt mineral care reduce tensiunea arterială este potasiul, care se gaseşte mai ales în fructele şi legumele care conţin mult magneziu. Bananele, pepenele galben, portocalele şi prunele sunt indicate pentru conţinutul lor ridicat de potasiu – o singură banană asigură necesarul zilnic de potasiu al organismului;

5. Luaţi măsuri dacă vă confruntaţi cu exces ponderal – există o legatură strânsă între HTA şi suprapondere, mai ales dacă vorbim de obezitate androidă (grăsime acumulată în jurul abdomenului). O scădere ponderală, fie şi de 0.5-1kg/săptămână, va duce la scăderea HTA;

6. Încercaţi să aveţi cel puţin 5 porţii de fructe şi legume pe zi, cereale integrale, pâine integrală, paste integrale (2-3 porţii/zi), seminţe de chia şi dovleac (bogate în Omega 3), migdale, fulgi de ovăz, sfeclă roşie, peşte, legumionoase (fasole, linte), legume verzi;

7. Consumaţi sfeclă roşie. Sunt studii care arată că un suc din 100 g de sfecla roşie reduce tensiunea arterială, subţiind sângele;

8. Nu uitaţi de activitatea fizică – 30 minute de efort fizic de intensitate moderată, de cel puţin 3-5 ori pe săptămână, sunt recomandate pentru managementul HTA.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !