STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Apa, un nutrient esențial pentru sănătate

Reactualizat la:
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Apa, un nutrient esențial pentru sănătate
© Adela Ciolocoi
Cel mai important lucru, fie că vorbim despre prevenția bolilor, reglarea stilului de viață, dobândirea a noi cunoștințe despre nutriție sau trecerea la un regim alimentar, este despre consumul de apă.

Apa este mediul în care au loc toate procesele biochimice și, poate, cel mai neglijat nutrient. 2/3 din organismul uman este alcătuit din apă – fără apă, organismul nu rezistă mai mult de patru zile. Dacă fără alimente putem trăi săptămâni întregi, fără apă nu există viață, ceea ce spune multe despre însemnătatea apei în viața noastră.

Consumul de lichide este benefic pentru rinichi deoarece toxinele, atât cele produse de organism, cât și cele pe care le ingeram prin hrană, sunt eliminate prin rinichi. Prin diluarea acestor toxine la nivelul sângelui, usurați efortul rinichilor. Pe lângă acțiunea de „spălare” a rinichilor, apa ajută la dizolvarea substanțelor minerale, are rol de lubrifiant și reglator de temperatură, este esențială în procesele de digestie și asimilare a nutrienților, ne ajută să ne menținem un aspect tineresc al pielii, iar performanțele fizice și cognitive sunt optime.

Lipsa apei duce la apariția deshidratării, constipației, durerilor de cap, letargiei, precum și la creșterea riscului de infecții urinare și pietre la rinichi. La pierderea a 1-2% din apa din corp se declanșează setea. Cu toate acestea, reflexul de sete este deseori confundat cu senzaţia de foame. Mulți dintre noi confundă setea cu foamea, corpul având nevoie doar de un pahar de apă.

Apa este cel mai important catalizator în scăderea și menținerea greutății. Oamenii predispuși la edeme încearcă să limiteze consumul de apă pentru a remedia problema, însă, bând puțină apă, organismul păstrează fiecare picătură

în spațiul intracelular, ceea ce duce la inflamarea extremităților și apare retenția de apă.

Necesarul zilnic de apă al unei persoane diferă în funcție de greutate, de nivelul de activitate fizică, de climatul în care trăiește. Conform literaturii de specialitate, în cazul adulților, necesarul minim de apă ar trebui să fie reprezentat de 30-40ml/kg corp. O cale prin care putem verifica dacă trebuie să bem mai multă apă este controlul culorii urinei. Culoarea intensă arată că nu ne hidratăm corespunzător. În mod ideal, urina ar trebui să fie de culoare deschisă, galben-pai.

Apa este singurul lichid fără calorii care ne hidratează cel mai bine corpul. Dacă nu vă place apa, încercați să o beți cu lămâie, cu mentă sau ghimbir sau beți ceaiuri din plante medicinale. Cafeaua și băuturile carbogazoase sărăcesc organismul de minerale, băuturile dulci furnizează multe calorii, dar nu și substanțe nutritive, dar duc și la o creștere bruscă a nivelului glucozei în sânge. redactia.jurnalaradean@russmedia.ro

Mulți dintre noi confundă setea cu foamea, corpul având nevoie doar de un pahar de apă.”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !