STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Ce mâncăm în post şi ce nu

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Ce mâncăm în post şi ce nu
Creștinii ortodocși au intrat în Postul Paștelui, perioadă ce ar trebui să însemne nu doar renunțarea la alimentele de origine animală, ci mai degrabă o perioadă de „curățare interioară”.

Și pentru că, mulți dintre noi iau în greutate în această perioadă, datorită carbohidraților consumați în exces – produse a căror valoare calorică este extrem de ridicată – vin în întâmpinarea dumneavoastră cu câteva sfaturi. Nu uitați, însă, că hidratarea pe tot parcursul zilei, respectarea orelor de masă, masticația lentă și evitarea senzației de ghiftuială sunt, și în această perioadă, regulile de bază.

1. Alimente de consumat: • Ca sursă de carbohidrați, înlocuiți orezul alb cu orezul brun sau basmati, pastele albe cu cele din grâu dur sau integrale, faina albă cu cea integrală sau de ovăz; • Ca sursă de grăsimi sănătoase îndreptați-vă spre fructele oleaginoase (nuci, caju, migdale, alune), seminţe (in, chia, cânepă, susan), avocado, măsline, pateuri din seminţe; • Nu vă feriți de leguminoase şi cereale integrale: năut, hrişcă, mei, quinoa,amaranth, linte, fasole, mazăre, fulgi de hrişcă, de ovăz sau de mei; • Proteina vegetală poate fi suplinită de quinoa, ciuperci, nuci, linte, algele și pudrele proteice precum spirulina şi chlorella; • Fructele proaspete, cele uscate, deserturile făcute în casă, prajiturile raw-vegane vă pot îndulci această perioadă; • Sucurile naturale din fructe şi legume, dar şi salatele de fructe și legume sunt cunoscute ca sursă bogată de vitamine şi minerale. Încercați și le consumați zilnic şi veți avea o stare de bine.

2. Alimente de evitat: • Patiseriile, pâinea, pastele făinoase – cele mai căutate produse în această perioadă; • Cartofii prăjiți și prăjelile în ulei; • Margarina; • Produsele de post din supermarket nu reprezintă o soluţie. Pateurile de soia, crenvuştii de soia, caşcavalul vegetal şi alte asemenea conțin aditivi alimentari, agenți de îngroșare, coloranți. Se pot înlocui cu succes cu pateuri de nuci cu linte, hummus, pate de caju sau brânză de caju şi nuci, care se prepară foarte uşor acasă. Citiți cu atenție etichetele și evitați să consumați tot ce conține zahăr, amidon, diverși aditivi; • Biscuiții, cerealele cu zahăr, halvaua, gemul cu zahăr, dulciurile de post în cantități mari.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase