STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Cu ce ne potolim foamea dintre mese?

STIL DE VIAŢĂ Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Cu ce ne potolim foamea dintre mese?
Ați auzit, adesea, că este bine să avem o ritmicitate a meselor. Instituind un orar al meselor, organismul are „combustibil” pentru întreaga zi, evitând, astfel, să mâncăm până la suprasaturație la una dintre mese.

Recomand luarea micului dejun în prima ora de la trezire, prânzul între orele 12-14, iar cina cu 3-4 ore înainte de somn, dar nu mai târziu de ora 20. Gustările dintre mese sunt opționale, nu obligatorii, dar binevenite pentru mulți dintre noi. În acest caz, vă îndemn să vă ascultați organismul, nu aduceți un aport caloric în plus dacă nu este necesar.

Alungă senzația de foame, mențin sub control glicemia, ajută la reducerea porțiilor de la mesele principale, evitând, astfel, supraalimentarea la următoarea masă. Cam acesta este rolul gustărilor dintre mese, gustări indicate de nutriționiști în planul unei alimentații echilibrate. Gustarea este prevăzută să furnizeze un aport caloric de 10% din totalul caloriilor de peste zi, astfel că, la un regim de 1.200 calorii pe zi, gustarea trebuie să aducă 120 de calorii.

Cu ce ne potolim foamea dintre mese? Doar cu alimente care ne oferă energie și sațietate. Iată ce putem consuma:

1. O felie de pâine de secară (sau tip Wassa sau crackers) cu urdă. Obținută din zerul din lapte, urda este săracă în grăsimi;
2. O felie de pâine cu avocado -„untul vegetal”, plin de grăsimi sănătoase;
3. Un fruct sau două pentru a potoli nevoia de dulce; în cazul în care optați pentru un fresh adăugați și pulpa fructului, altfel consumați doar zahărul din fructe, fără fibre;
4. O felie de pâine de secară și un ou fiert, sursă importantă de substanțe nutritive, proteine pentru senzația de sațietate, vitamina A, vitamine din grupul B, minerale, colină.
5. Un iaurt, lapte bătut sau chefir. Lactatele, cu un conținut de până la 2 % grăsime, stimulează metabolismul prin conținutul lor de minerale și ne ajută să ne menținem în formă.
6. Fructe oleaginoase. Migdalele și nucile sunt indicate ca și gustări în curele de slăbire, și nu numai, pentru că sunt sățioase și au o mulțime de beneficii. Deoarece peste 50 % din greutatea lor înseamnă lipide, trebuie să acordăm atenție gramajului, astfel că 10-12 migdale sau 4-5 nuci sunt suficiente.
7. Semințe de floarea-soarelui, semințe de dovleac – neprăjite și nesărate. Semințele de dovleac conțin zinc, un mineral important pentru o piele sănătoasă. Un pumn cu semințe de dovleac are maximum 150 de calorii.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !