STIL DE VIAȚĂ. Adela Ciolocoi, nutriționist, dietetician: Diversitate alimentară, în perioada Postului

STIL DE VIAȚĂ. Adela Ciolocoi, nutriționist, dietetician: Diversitate alimentară, în perioada Postului
În perioada Postului, regulile sunt simple: excludem carnea, produsele pe bază de lapte și ouăle.

Acest lucru nu înseamnă că, odată ce renunțăm la produsele de origine animală, vom consuma alimente de post, dar de slabă calitate nutrițională. În Post, meniurile noastre se bazează pe carbohidrați simpli, care ne aduc multe calorii, dulciuri multe, vegetale puține, grăsimi nesănătoase. Din acest motiv ne îngrășăm în Post. Dacă dimineața avem pâine cu margarină și gem, la gustare luăm niște dulciuri de post, iar la prânz și la cină consumăm cartofi, poate și pâine lângă, rezultatul nu poate fi decât creșterea ponderală. Sunt, din fericire, mult mai multe variante pentru diversificarea alimentației în această perioadă:

1.Sursă de proteină vegetală: quinoa, ciupercile, leguminoasele (fasole, mazăre, năut, linte), fructele oleaginoase (nuci, caju, migdale) sau pudrele proteice vegane, spirulina și chlorella. Soia (mai ales snițele de soia, pateul de soia din comerț) este un aliment pe care, personal, nu îl agreez, putând fi modificat genetic.

2.Sursă de grăsimi vegetale: fructele oleaginoase, semințele (in, susan, floarea-soarelui, dovleac, pin, chia, cânepă), avocado, pateurile din semințe, untul de arahide, uleiul de măsline extravirgin presat la rece, de cânepă sau de dovleac.

3. Sursă de carbohidrați: cereale integrale neprelucrate (mei, hrișcă, ovăz), semințe de mei și de hrișcă, amaranth, quinoa, leguminoase (năut, linte,fasole, mazăre, legume verzi, fructe (proaspete sau congelate), orez brun/integral, cartof dulce.

Între mese, în locul dulciurilor, putem opta pentru fructele proaspete sau fructele deshidratate, 2-3 pătrățele de ciocolată amăruie sau ne putem prepara acasă dulciuri sănătoase, mere coapte cu scorțișoară sau dovleac copt.

Evitați, pe cât posibil, produsele de patiserie, dulciurile, sucurile cu zahăr, cremele și margarinele cu grăsimi hidrogenate, cremvurștii și șnițelele de soia, cartofii prăjiți și prăjelile, produse de post pline de aditivi, chimicale, grăsimi nesănătoase. Evitați alimentele ultraprocesate și precauție la consumul excesiv de produse făinoase și cu amidon (pâine, paste, cartofi), aceste alimente, fiind calorice, favorizează îngrășarea.

Taguri: , ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !