STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Inul, un prieten al sănătății noastre

De Adela Ciolocoi
Reactualizat la:
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Inul, un prieten al sănătății noastre
© Adela Ciolocoi
Semințele de in reprezintă un remediu popular larg cunoscut în întreaga lume, iar, în zilele noastre, sunt consumate pentru numeroasele lor efecte benefice asupra sănătății.

Uleiul de in conține mai mult decât dublul cantității de omega -3 care se găsește în pește, așadar persoanele care nu sunt amatoare de pește pot să-și asigure aportul de omega-3 din acest ulei și din semințe. De asemenea, uleiul din semințe de in conține 16% acid linoleic (un acid gras omega-6), 18% acizi grași mononesaturați și doar 9% acizi grași saturați. De ce sunt aceste mici bobițe maronii, pe care le găsim la un preț modic în magazine, considerate un aliat al sănătății? Mai jos avem principalele lor beneficii:

Recomandate pentru compușii lignani. Pe lângă grăsimea „bună” conținută, un alt ingredient pentru care semințele de in sunt recomandate este grupul de compuși fitochimici (compuși chimici specifici plantelor) denumiți lignani. Aceștia acționează, în primul rând, ca niște antioxidanți și apoi ca și fitoestrogeni – versiuni mai puțin concentrate ale estrogenilor, care se găsesc în fructe, legume și cereale integrale. Lignanii se găsesc în numeroase plante alimentare (hrișcă, orz, ovăz, mei, legume si fructe), însă semințele de in conduc detașat, având o cantitate de lignani de 75 până la de 800 mai mare decât oricare alt aliment din regnul vegetal;

Bogate în fibre. Semințele de in sunt foarte bogate în fibre, adăugarea lor în regimul alimentar cotidian asigurând regularitatea scaunelor și reducând constipația;

Reduc nivelul colesterolului. Studiile efectuate pe animalele de laborator arată că lignanii din semințele de in sunt răspunzători pentru efectul de reducere a nivelului de colesterol;

Protecție cardiovasculară. Administrarea uleiului din semințe de in asigură protecție împotriva afecțiunilor cardiovasculare. Poate preveni

formarea cheagurilor de sânge, scade riscul de infarct și de atac vascular cerebral (AVC);

Reglează glicemia. Semințele de in reglează nivelul glicemiei, astfel că adăugarea a 10-20g pudră de semințe de in timp de o lună de zile contribuie la scăderea glicemiei cu 8-20%. Acest efect de scădere a glicemiei se datorează fibrelor insolubile care încetinesc eliberarea de zahăr în sânge și echilibrează nivelul glicemiei;

Oferă protecție anticancer. Efectul protector împotriva tumorilor se datorează lignanilor, care au o capacitate antioxidantă impresionantă, fiind capabili să neutralizeze o mare parte din radicalii liberi și să împiedice apariția de noi tumori.

„Micuțele bobițe maronii de in, pe care le găsim la un preț modic în magazine, sunt considerate pentru beneficiile lor un aliat al sănătății”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !