STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Nostalgia după zahăr

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician:  Nostalgia după zahăr

Dacă există vreun aliment la care pacienții mei renunță cu dificultate – acesta este zahărul. Consumul excesiv de zahăr și carbohidrați rafinați ne dă peste cap nu doar energia, starea de spirit, ci are și consecințe nefaste asupra stării de sănătate.

Un nivel ridicat de glucoză în sânge provoacă afecțiuni ale arterelor, ale rinichilor, ale ochilor și nervilor – probleme întâlnite frecvent în diabetul zaharat. De asemenea, legătura dintre nivelul ridicat de zahăr din sânge și boala cardiovasculară este evidentă: excesul de glucoză deteriorează proteinele care se găsesc în artere.

1. Zahărul ne îngrașă – nu este o noutate. Pe măsură ce nivelul de zahăr crește, organismul produce mai multă insulină; cu cât se produce mai multă insulină, cu atât crește cantitatea de zahăr transformat în grăsime. Și pentru cei care cred că doar sarea duce la retenția de apă, același lucru îl face și zahărul: se rețin fluide în exces deoarece fiecare moleculă de zahăr va înmagazina în ea apă.

2. Nevoia de zahăr este una dobândită – începeți și reduceți dulceața tuturor alimentelor pe care le consumați. Dulcele ar trebui să îl luăm din fructe. Îndulciți-vă cerealele și deserturile cu fructe. Verificați etichetele alimentelor pe care le consumați: zahărul îl regăsim sub diverse forme: tot ce se termină în „oză” este o formă sau alta de zahăr.

3. Renunțarea la zahăr poate da simptome de sevraj. Acest lucru este temporar, durează câteva zile, până când nivelul de zahăr din sânge se stabilizează. Durerile de cap, slăbiciune, iritabilitate, oboseală, disconfort – sunt câteva dintre simptome. Vă veți ușura munca dacă:

Luați zilnic 4-5 mese mai mici, care să includă proteine precum pește, nuci, migdale, iaurt, brânză de vaci;

Micul dejun trebuie să fie consistent. Un terci de ovăz cu semințe macinate, iaurt și fructe conține toți nutrienții necesari, iar nivelul zahărului va rămâne stabil pe tot parcursul zilei;

Consumați fructe când vă este poftă de o gustare nesănătoasă. Adăugați lângă câteva fructe oleaginoase: combinarea zaharurilor cu eliberare lentă cu proteina din oleaginoase stabilizează nivelul de zahăr din sânge.

Consumul excesiv de zahăr și carbohidrați rafinați ne dă peste cap energia, starea de spirit și are consecințe nefaste asupra sănătăţii”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !