STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Riscul dietelor bogate în proteine

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Riscul dietelor bogate în proteine
© Adela Ciolocoi
Organismul nostru are nevoie de o anumită cantitate de proteine, însă, conform mottoului „totul cu moderație, nimic în exces”, ceea ce este prea mult nu este sănătos. Este important să găsim un echilibru între a mânca produse cu o cantitate suficientă de proteine și a nu ne îndopa cu proteine, ceea ce poate avea consecinţe nefaste asupra organismului. De regulă, se recomandă un consum între 0.8-1.2g proteină/kilogram/corp (în funcție de individ şi afecţiuni asociate), dintre care jumătate să fie de origine vegetală.

Când aveți în dietă o cantitate mare de proteine de origine animală, acidul uric și ureea cresc și ele considerabil. Acidul uric este un deșeu toxic produs ca urmare a metabolismului proteinelor, iar organismul are nevoie de multă apă ca să filtreze rinichii pentru a elimina acidul uric. Acest efect diuretic poate duce la o pierdere excesivă de minerale, în special calciul – aşadar un regim bazat doar pe proteine poate crește riscul de osteoporoză.

Un regim alimentar bogat în proteine este, de regulă, scăzut în fibre – care au rolul de a elimina toxinele și deșeurile din organism – iar un consum excesiv de proteine pe o perioadă mai îndelungată obosește sistemul digestiv, ducând la constipație, balonări și gaze.

Un alt risc legat de consumul alimentelor bogate în proteine este faptul că unele dintre aceste alimente sunt bogate și în grăsimi de origine animală, cum ar fi carnea sau brânza cu un conținut ridicat de grăsimi. Cantitatea mare de lipide crește riscul de tensiune arterială, ateroscleroză, colesterol.

Personal vă sfătuiesc să alegeți calea echilibrului, nu extremele. Se slăbește rapid cu o dietă proteică (slăbirea rapidă în urma consumului mare de alimente bogate în proteine înseamnă pierderea apei), dacă acest lucru îl urmăriți. Apreciez, însă, că putem slăbi și dacă adăugăm în dietă și cabohidrați cu un indice glicemic mic, cum ar fi legumele, cerealele intregale și fructele. Poate nu la fel de spectaculos, dar fără a ne periclita sănătatea. De asemenea, să nu uităm că și mărimea porțiilor, precum și exercițiile fizice, sunt foarte importante în regimul ales pentru păstrarea greutății dorite.

„Putem slăbi și dacă adăugăm în dietă și cabohidrați cu un indice glicemic mic, cum ar fi legumele, cerealele intregale și fructele”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !