STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Slăbirea sănătoasă și de durată se face treptat

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Slăbirea sănătoasă și de durată se face treptat
Primul pas pe care trebuie să îl facem atunci când ne propunem să scăpăm de kilogramele depuse inestetic pe coapse, pe brațe sau pe abdomen, este conștientizarea surplusului existent și elaborarea unui plan care să aibă roade pe termen lung.

Pentru că, orice dietă funcționează atâta vreme cât este ținută, păstrarea unei stări optime a sănătății, slăbirea corectă și asigurarea echilibrului ponderal, nu se fac cu regimuri de slăbire drastice și monotone. O dietă echilibrată și un stil de viață sănătos sunt uneltele succesului pe termen lung. O dietă echilibrată duce la o funcționalitate mai bună a organismului pentru un timp îndelungat si fără fluctuații de greutate. Dieta echilibrată înseamnă un aport bine împărțit între proteine, carbohidrați și grăsimi, la care se adaugă vitamine și minerale și cantități minime de grăsimi saturate sau zahăr. Corpul nu-și poate lua toți nutrienții dintr-un singur aliment, varietatea și diversitatea alimentelor asigurându-i energia pentru desfășurarea tuturor activităților.

Pentru ca un proces de slăbire să fie eficient ar fi indicat: • Să urmărim pierderi ponderale între 0.8 -1.2 kg pe săptămână, astfel încât slăbirea să fie controlată, fără a supune organismul unor privațiuni; • Să nu alegem la întâmplare dietele, nu există același tipar de diete pentru toată lumea. Suntem diferiți prin constituția noastră, prin tipul somatic, stilul de viață sau preferințele alimentare;

• Să nu ne înfometăm în mod constant căci pierdem doar masa musculară și intervine efectul „yo-yo”: slăbim – ne îngrășam. Fără restricții drastice pentru ca, apoi, mâncarea să preia controlul asupra noastră; • Să reducem grăsimile saturate și „trans” (produse de pastiserie, fast-food) și zaharurile rafinate, optând pentru grăsimi sănătoase (nuci, alune, peste, ulei de măsline) și carbohidrați sănătoși care eliberează treptat energia (cereale integrale neprelucrate, fructe, legume); • Să încercăm să avem o diversitate în alimentație pentru a evita monotonia și moderație controlând, astfel, porțiile de mâncare; • Să nu uităm de hidratare, pentru a înlesni eliminarea toxinelor și deșeurilor.

O dietă echilibrată și un stil de viață sănătos sunt uneltele succesului pe termen lung”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !