STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Stimularea organelor vitale prin alimentație (II)

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Stimularea organelor vitale prin alimentație (II)
Când vorbesc pacienților despre organismul uman, întotdeauna fac o analogie cu mașina. Precum o mașină, corpul nostru are nevoie de o verificare periodică, de un combustibil de calitate, de aprovizionare cu nutrienți esențiali și vitali (ne hrănim, nu doar mâncăm), toate acestea fiind menite să îi ofere o funcționare eficientă și energie. Dacă în numerele trecute am vorbit despre cum ne putem sprijini, prin alimentație, sistemul digestiv, funcția renală și sistemul limfatic, astăzi ne vom referi la ajutorul pe care îl putem da ficatului, „laboratorul nostru chimic” și pielii.

1. Ficatul. Mâncați multe fructe si legume proaspete, cu precădere mere, citrice, usturoi, sfeclă roșie, morcovi, broccoli, anghinare, varză, ghimbir, legume cu frunze verzi și frunze amare, precum păpădia, dar și cereale integrale, nuci, semințe și boabe;

• Beți multă apă – cel puțin doi litri/8-9 căni zilnic. Cu cât consumați mai multă apă, cu atât mai mult corpul elimină toxinele și alte deșeuri;

• Evitați alimentele procesate, sărate, dulci, grase și foarte condimentate;

• Schimbați-vă dieta. Consumul de alimentele bogate în zahăr, ingrediente procesate, grăsimi, uleiuri nesănătoase și conservanți îi dau mult de furcă ficatului, chiar dacă acesta este un organ cu o capacitate mare de regenerare. Când eliminați sau, cel puțin, reduceți alimentele procesate, prăjite, ambalate, vă puteți menține ficatul într-o formă superioară;

• Reduceți consumul de alcool și cofeină;

• Faceți exerciții fizice în mod regulat;

• Suplimentele de stimulare a ficatului pot ajuta la neutralizarea radicalilor liberi ce afectează celulele. Încercați un supliment antioxidant care să conțină vitaminele C, E și seleniu;

• Suplimentele cu extract de anghinare (care conțin compusul cinarină) se pare că ajută ficatul leneș.

2. Pielea. • Hidratați-vă corespunzător;

• Mâncați multe fructe și legume proaspete, de preferință crude, sau stoarceți-le si beți sucul (cu tot cu fibre). Furnizează betacaroten (forma sub care se găsește vitamina A în plante) și vitamina C, esențiale pentru menținerea sănătății pielii;

• Alegeți cereale integrale, neprelucrate, alimente bogate în proteine cu un conținut redus de grăsime;

• Asigurați-vă că nu vă lipsește zincul din dietă. Carnea slabă de pui, fără piele, fructele de mare, nucile, iaurtul furnizează o cantitate utilă;

• Limitați consumul de alimente preambalate, bogate în grăsimi saturate;

• Reduceți ciocolata, dulciurile, gustările foarte sărate și băuturile răcoritoare;

• Intensificați-vă circulația prin exerciții fizice, practicate în mod frecvent.

 

„Prin alimentație corectă puteți da o mână de ajutor «laboratorului chimic» al organismului – ficatul, și pielii”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !