STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Superalimentele sau alimente pentru sănătate (I)

De Adela Ciolocoi
STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Superalimentele sau alimente pentru sănătate (I)
Sunt cunoscute sub denumirea de superalimente deoarece sunt alimente integrale, naturale, cu o mare densitate nutritivă, bogate în vitamine, minerale și antioxidanți. Eu le spun alimente sănătoase, ce pot fi integrate ușor în dieta zilnică, contribuind la îmbunătățirea stării de sănătate și, de ce nu, la diversificarea meniului zilnic.

1. Semințele de cânepă, cu o aromă de alune de pădure, conțin: edestină – o proteină care se digeră ușor, două linguri aducând 5 g de proteină, asemenea unui ou; acizi grași esențiali Omega 3 și 6 importanți pentru sănătatea creierului și funcția de memorie, dar și pentru sănătatea cardiovasculară; vitamina E – o vitamină liposolubilă puternic antioxidantă; fibre insolubile care reglează constipația, menținând un tract digestiv sănătos și curat.

2. Quinoa, cu o textură pufoasă și aromă de nucă, este considerată o pseudo-cereală, care are toți cei 8 aminoacizi esențiali, regăsiți în produsele de origine animală; aminoacidul lizină pentru repararea țesuturilor; vitamina B2 pentru producerea de energie în interiorul celulelor; magneziu care relaxează vasele de sânge; calciu asimilabil. Nu este un aliment cu potențial alergen, putând fi, astfel, consumat și de persoanele diagnosticate cu boala celiacă.

3. Fructele goji, mici și roșii, denumite „fructul longevității”, furnizează o cantitate considerabilă de antioxidanți, mai ales betacaroten și licopen. Antioxidanții acționează ca protectori ai celulelor și ca factori de prevenire a unui număr mare de probleme de sănătate. Goji contribuie la întărirea sistemului imunitar, la reglarea nivelului de colesterol și a glicemiei, la combaterea inflamațiilor.

4. Avocado. Este singurul fruct care conține grăsimi, însă grăsimi bune de care corpul are nevoie. Conține: acid folic, un element esențial în timpul sarcinii; vitamina K – indispensabilă pentru coagularea sângelui; vitamina E pentru funcționarea corespunzătoare a sistemului neurologic; vitamina B5, implicată în metabolismul lipidelor și glucidelor, îmbunătățește calitatea epidermei; fibre (6-7 g la 100 g fruct); fitosteroli – substanțe care au o compoziție similară colesterolului animal, dar sunt benefici pentru sistemul cardiovascular.

5. Semințele de chia, acele bobițe mici și negre, au denumirea din limba mayașilor și înseamnă putere. Au un conținut ridicat de grăsimi polinesaturate , în special acizi grași Omega 3, fibre, care reduc colesterolul, glicemia și inflamațiile (2 linguri conțin 10 grame de fibre), calciu pentru sănătatea oaselor, fier, potasiu, magneziu – o bogăție nutrițională.

„Aceste alimente sănătoase, ce pot fi integrate ușor în dieta zilnică, contribuind la îmbunătățirea stării de sănătate”



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !