Stradă în loc de faleză?

6Comentarii
Stradă în loc de faleză?
ARAD – Claudiu Cristea acuză primăria că vrea să strice faleza şi, implicit, farmecul Aradului. Scrisoare deschisa

Claudiu Cristea s-a supărat din nou pe Primăria Arad pentru că cei de aici nu vor să ţină cont de farmecul Aradului. Consilierul local a protestat în şedinţa CLM faţă de prevederile cuprinse în proiectul privind reabilitarea centrului istoric vechi al Aradului, acolo unde, potrivit alesului, se vorbeşte de realizarea unui străzi… pe malul Mureşului.

„Eu personal nu am avizat acest material pentru că, deşi intenţia lui este de a repune în valoare zona istorică a Aradului, se fac greşeli.  Proiectul are părţi foarte bune, cum e repararea Preparandiei, a podului Traian, a străzilor, dar, din păcate observ că se deschide o stradă chiar pe Faleza Mureşului, lângă Podul Traian. Un astfel de proiect este împotriva planurilor urbanistice de dezvoltare ale Aradului, unde se vorbea de continuarea falezei până în pădurea Ceala şi nicidecum de o zonă de trafic acolo”.

Unde e faleza?

Consilierul ne-a declarat apoi că nu e normal ca „oriunde vedem un loc, să facem străzi”, ci că ar trebui ca autorităţile să se gândească şi la timpul liber al arădenilor. Cristea crede şi acum că malul Mureşului şi faleza ar trebui prelungite până în Pădurea Ceala ca iubitorii de drumeţii, cei cu bicicletele, dar nu numai, să aibă o zonă întreagă unde să se poată plimba.

Alesul susţine că proiectul de realizarea a unei străzi pe faleză în zona fostei fabricii de zahăr are cel mai probabil legătură cu proiectele imobiliare ce se vor realizate pe structura fostei unităţi, dar crede că existau şi alte variante decât o stradă pe mal (care în trecut, de-i drept, deservea zona industrială de aici, dar care trebuia tranformată în faleză).

Nici vorbă

Primăria susţine că nu e nici vorbă de aşa ceva şi că acum aleşii au votat doar modificarea sumelor legate de proiectul care a fost acceptat încă din 2005! Purtătorul de cuvânt Corina Drăghici susţine că „proiectul tehnic ajustat acum nu are nici o legătură cu reglementările de circulaţie, care se pot face la finalizarea investiţiei.

Proiectul vorbeşte de reabilitarea unor străzi de pământ.  E bine credem noi că reabilităm aceste străzi. Regulile de circulaţie pe aceste tronsoane nu se stabilesc acum”. Primăria susţine că după investiţie, comisia de sistematizare a circulaţiei şi poliţia pot stabili dacă pe aceste străzi vor circula doar pietonii sau maşinile şi că regulile pot fi modificate din mers în privinţa circulaţiei.

Costurile noi la centrul vechi

Aleşii au votat, însă, cu 18 voturi pentru şi unul împotrivă, modificarea indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Reabilitarea centrului istoric vechi al municipiului Arad”, adică creşterea costurilor pentru această lucrare.

Investiţia care se vrea şi are toate şansele să fie realizată pe fonduri structurale (a trecut de toate etapele eliminatorii) va costa acum peste 16 milioane de euro (aproape 59 de milioane de lei), valoarea neeligibilă a proiectului fiind de 3,8 milioane lei, plătită de Primăria Arad. Contribuţia CLM la cheltuielile eligibile ale proiectului va fi în sumă absolută de 884.077 lei.

Pod de şapte milioane euro

Proiectul vizează reabilitarea podului Traian ( 6,9 milioane euro), reabilitarea drumurilor din zonă ( 12 străzi, 64.306 mp,  4,7 milioane de euro), a reţelelor de alimentare cu apă, a reţelelor de canalizare a apelor uzate menajere, a căminelor de vizitare pentru reţeaua de canalizare, a reţelelor de canalizare pluvială, a iluminatului public şi reabilitarea clădirii Preparandiei (peste 300.000 euro), investiţii ce urmează a fi realizate în 31 luni. 122 de mii de euro costă doar organizarea de şantier, 700.000 euro consultanţa, iar peste 500.000 euro supervizarea la preţurile actuale, revotate de aleşi.

A.B.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor