Transport schilodit în public

24Comentarii
Transport schilodit în public
ARAD – Dezbaterea pe tema eliminării liniilor de tramvai: aplauze, public numeros şi aceleaşi păreri dezaprobatoare.

Dezbatereapublică pe tema modificării programului de transport public a stârnit interesul a câtorva zeci de persoane, foarte mulţi arădeni, cetăţeni simpli, venind la Primărie pentru a-şi exprima nemulţumirea pe tema scoaterii liniilor de tramvai. Dezbaterea, organizată la solicitarea Mişcării Arădene, a fost marcată printr-un număr record de luări de cuvânt. Aproape toţi cei 15 vorbitori au fost aplaudaţi. Ca o premieră absolută, administratorul public al oraşului, Claudia Macra, a declarat la finele întrunirii că sunt mari şanse ca proiectul să fie modificat – fapt nemaiîntâlnit până acum, după dezbaterile anterioare.

Absolut toţi arădenii care au luat cuvântul au subliniat că prin modificarea programului de transport public se rup, efectiv, cartierele oraşului de zona centrală şi că preţurile abonamentelor sau ale biletelor sunt prea mari. Au venit cu pancarte, cu diferite scheme, a fost invocat chiar şi Ceauşescu! Un tânăr care s-a declarat „pasionat de tramvaie” a venit cu o propunere extrem de bine documentată, expusă în termeni tehnici(!), şi a subliniat că propunerea CTP de acum va avea efecte negative chiar şi pentru Companie: aglomerări la capete de linie. Claudiu Cristea, preşedintele Mişcării Arădene, a înmânat, de la început, Claudiei Macra, petiţia cu cele peste 800 de semnături ale arădenilor care cer ca proiectul să nu fie aprobat de CLM şi a promis că semnăturile vor fi strânse în continuare.

La dezbatere a participat şi Mariana Birău, directorul executiv al CTP. Un reprezentant al Companiei a făcut, la început, o prezentare subliniind că „sunt foarte multe tronsoane în care se suprapun foarte multe linii. În zona centrală sunt 12 linii, iar în Vlaicu sunt 11. Chiar dacă reuşeşti să faci un program coerent de circulaţie, la următorul ciclu tramvaiele se ajung din urmă şi se întâlnesc în staţii. Acest tip de reţea creează presiunea călătorilor de a introduce noi linii”. Acesta a menţionat că prin centru trec zilnic peste 440 de tramvaie, iar în Grădişte – 101, iar capacitatea oferită de transport este mult mai mare decât cea ocupată. „În Grădişte, din 12.000 de locuri oferite, 3.800 sunt ocupate. Ideea este ca prin reducerea numărului de linii să oferim o frecvenţă mai bună”.

Nevoie de calitate

Claudiu Cristea a subliniat că „de la CTP am primit explicaţii tehnice, care nu privesc consumatorul, care are nevoie de servicii de calitate. Se elimină linii, se desfiinţează abonamentul pe o linie şi se înlocuieşte cu un abonament unic la preţ mai mare. La ora aceasta sunt foarte mulţi care folosesc abonamentul pe o linie, iar acestor oameni le vom scumpi abonamentul. În două-trei luni, vă garantez că va ajunge la 90 de lei, pentru că această perioadă de instabilitate se va reflecta şi în abonamente”. Alesul a subliniat că după ce s-au focut toate investiţiile BERD, în liniile de tramvai, ar trebui ca acestea să nu devină inutile. „Nu oamenii trebuie să facă CTP rentabil”, a spus Cristea. Reprezentanţii ULALA, prezenţi la dezbatere, au susţinut iniţiativa Mişcării Arădene.

Grădişte şi Alfa, în frunte!

Cartierele Grădişte şi Alfa au fost cel mai bine reprezentate în dezbatere. Cei mai mulţi vorbitori, cetăţeni de toate vârstele din cele două cartiere, au subliniat că prin noul program se rupe legătura cartierelor cu centrul oraşului şi vor fi în situaţia de a plăti bani frumoşi pentru bilete („de trei lei mănânc pâine cu soţia timp de o săptămână”), trebuind să schimbe 2-3 tramvaie. Reprezentanţii CTP au fost chiar întrebaţi cine îi va despăgubi pe cei care plătit abonament pe două linii, iar acum s-a scos linia 2.

S.B.



24Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor