Astfel, potrivit unui proiect de hotărâre privind întocmirea şi completarea registrului general de evidenţă a salariaţilor, publicat pe pagina de internet ministerului, completarea registrului electronic se va face începând cu data de 1 ianuarie 2007.
Motivele care au impus această prorogare a termenului sunt timpul foarte scurt prevazut de lege pentru elaborarea soluţiei informatice şi faptul că până în prezent personalul nu a fost instruit cu privire la acest sistem, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
Registrul general de evidenţă a salariaţilor a fost introdus în urma cu 2 ani, ca alternativă la cărţile de muncă. În prezent, angajatorii sunt obligaţi să completeze atât registrul în varianta tiparită, cât şi cărţile, care nu au fost retrase.
Angajatorii vor trebui să întocmească şi un dosar personal pentru fiecare dintre angajaţi. Acesta va cuprinde actele necesare angajării, contractul individual de muncă sau actele referitoare la modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă.De asemena ei vor trebui să transmită registrul în forma electronică la Inspecţia Teritorială de Muncă (ITM) pe a carei rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, in termen de maximum 20 de zile de la data angajarii primului salariat sau în termen de 5 zile de la fiecare modificare operată.
Doru Sava
Citiți principiile noastre de moderare aici!