A murit în Spitalul Judeţean Arad la 16 ani

De Diana Dutu
Reactualizat la:
14Comentarii
A murit în Spitalul Judeţean Arad la 16 ani
O tânără din mediul rural a făcut stop cardio-respirator şi a intrat în comă după ce, se pare, ar fi luat o supradoză de medicamente contra astmului.

O tânără în vârstă de 16 ani a murit, marți după-amiază, la Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad, după ce medicii au încercat să o resusciteze timp de o oră. Tânăra, domiciliată într-o localitate din judeţ, a ajuns la Unitatea de Primire Urgenţe a spitalului în noaptea de luni spre marți, în jurul orei 3.00.

„A suferit un stop cardio-respirator la domiciliu, care a fost iniţial resuscitat de SMURD. A ajuns la noi cu status post-resuscitare, adică în comă profundă. A fost ventilată, intubată şi s-a internat pe ATI, unde în cursul după-amiezii de marţi starea s-a depreciat hemo-dinamic. Totul a culminat cu încă un stop, care n-a mai putut fi resuscitat” – a precizat pentru Jurnal arădean/ Aradon dr. Adrian Wiener, manager al Spitalului Judeţean Arad.

„De două-trei zile s-a simţit rău. Ieri dimineaţă (marţi dimineaţă-n.r.) am solicitat ambulanţa prin 112. Au stabilizat-o cât de cât, după care am venit la Arad. Din păcate, ni s-a comunicat că nu poate fi dusă la Timişoara, că nu mai este cazul. Noi am văzut-o ultima dată la ora 12.00, iar pe la 13.15 s-a stins. Atât a fost pentru ea” – spune Petre Dema, unchiul tinerei.
Cum i s-a putut întâmpla aşa ceva unei fete de 16 ani? „Cauza morţii subite iniţiale, a stopului iniţial, pare-se a fi – din anamneza familială – ceva medicamente contra astmului, supradozate sau nu, pe fondul unei cardiopatii preexistente şi nediagnosticate sau nu… asta o să vedem la autopsie. Că a avut şi o boală de cord care a scăpat şi nu a fost diagnosticată până acum… e posibil, dar numai după autopsie vom şti precis” – a declarat pentru Jurnal arădean/ Aradon dr. Wiener.

Atenţionare

Dr. Dana Negru, director adjunct al Direcţiei de Sănătate Publică Arad, atenţionează că „orice produs medicamentos are indicaţii şi contraindicaţii, are reacţii dorite şi reacţii nedorite sau adverse. În cazul bronhodilatatoarelor care se recomandă în diverse afecţiuni, mai ales în astmul bronşic, administrarea este strict controlată de către medic şi individualizată în funcţie de pacient. Reacţiile adverse pot apărea mai ales în asociere cu alte produse medicamentoase.”



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor