Vinovatul: robotul din gara

De Monica Ardelean
1Comentariu
Vinovatul: robotul din gara
  ARAD. Clienții CFR-ului care vor să plece din Gara Arad pe ruta Curtici sau pe alte rute afectate de proiectul european de reabilitare a căii ferate pe relaţia Frontiera Ungaria – Curtici – Arad – Cicir – Ghioroc trebuie să se înarmeze cu răbdare.

Multă. Până prin 2014, când sunt programate a fi finalizate lucrările cuprinse în proiectul de reabilitare a Coridorului IV Paneuropean. Așa reiese din comunicatul pe care CFR l-a trimis în urma sesizărilor noastre legate de neconcordanțele apărute în mersul trenurilor pe rutele respective.

Justificări și scuze

Explicațiile pentru degringolada din Gara Arad sunt foarte explicite: „Lucrarea se desfaşoară pe mai multe tronsoane, ceea ce a impus limitarea capacităţii secţiei de circulaţie Curtici – Arad – Ghioroc, precum şi în staţia Arad, care dispunea la momentul demarării lucrării de un efectiv de 9 linii primiri-expedieri de trenuri. Facem precizarea că în momentul de faţă, şi până la terminarea lucrărilor, staţia Arad dispune doar de 3 linii, cu destinaţia primiri-expedieri şi tranzit de trenuri (călători şi marfă), iar pentru a se putea menţine în circulaţie trenurile de călători prevăzute în mersul de tren 2011-2012 o parte din garnituri sosesc şi se expediază din staţia Aradul Nou”, se arată în comunicatul companiei.

Mai puțin clare sunt însă explicațiile care țin doar de organizare și care creează de fapt majoritatea problemelor (trenuri anunțate că pleacă și care nici nu au ajuns măcar în gară, întârzieri neanunțate sau anunțate greșit). Pentru toate aceste neconcordanțe, recunoscute de reprezentanții companiei, vina o poartă „Sistemul de anunţare/afişare a mersului trenurilor din staţia Arad care este unul electronic de tip VOXMODUS, care anunţă şi afişează automat trenurile de călători cu 4 minute înainte de sosirea, respectiv plecarea trenurilor din staţie. În urma verificărilor efectuate s-au constatat unele neconcordanţe între sistemul de introducere a informaţiilor şi tabela de afişaj electronică din holul caselor de bilete, în sensul că minutele de întârziere nu sunt afişate de fiecare dată corespunzător în coloana alocată acestora şi în dreptul numărului liniei”.

 Scuze

Și la final, scuzele pentru publicul călător și promisiunea că va fi bine. Dacă nu acum, măcar după inaugurarea linei ferate.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor