aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Reziliere pe autostrada Arad-Nadlac

Reziliere pe autostrada Arad-Nadlac

la 11 November 2012 22:10 Reactualizat la: 11 November 2012 22:10
11 November 2012 22:10 Reactualizat la: 11 November 2012 22:10
ARAD. Autostrada Nădlac-Arad, lotul I, a intrat în impas. Firma Romstrade, condusă de omul de afaceri Nelu Iordache, un apropiat al Elenei Udrea, a rămas fără obiect de muncă după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat contractul.
Scris de Alin Gherasim - ARAD. Autostrada Nădlac-Arad, lotul I, a intrat în impas. Firma Romstrade, condusă de omul de afaceri Nelu Iordache, un apropiat al Elenei Udrea, a rămas fără obiect de muncă după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat contractul.

Trimite articolul

X

Drumarii nu au mai putut înghiţi dezastrul de pe şantier şi, după nenumărate măsuri corective dictate către constructor şi după nenumărate ameninţări, contractul a fost reziliat. Ca atare, în momentul de faţă, Romstrade trebuie să predea în 14 zile şantierul, să îşi ia catrafusele şi să plece acasă. Victimă colaterală în acest război a căzut şi firma portugheză Monteadriano, asociată cu Romstrade în proiectul de realizare a autostrăzii. Reprezentanţii CNADNR au specificat exact într-o înştiinţare trimisă către constructori şi consultanţi motivele pentru care au renunţat la serviciile Romstrade. Pe lângă nemulţumirile şi neregulile descoperite pe şantier, drumarii susţin că societatea română nici nu a luat în seamă sfaturile şi termenele noi primite de la companie.

„Le-am trimis notificarea, iar rezilierea de facto va fi realizată în termen de 15 zile. Este un complex de împrejurări, mai amplu”, a declarat Mircea Pop, directorul CNADNR, întrebat fiind care au fost motivele rezilierii. În schimb, notificarea trimisă de compania de drumuri prezintă foarte clar complexul de împrejurări de care vorbea Pop. „Beneficiarul (n.r. CNADNR) şi-a îndeplinit corespunzător obligaţiile contractuale şi în repetate rânduri au fost acordate termene de remediere mai mult decât rezonabile pentru deficienţele identificate. Constatăm că la 507 zile de la data de începere progresul înregistrat de către antreprenor (n.r. Romstrade) în îndeplinirea obligaţiilor referitoare la documentele antreprenorului şi la execuţia lucrărilor este total nesatisfăcător pentru respectarea duratei de execuţie”, îşi începe CNADNR memoriul. Drumarii spun că divergenţele apărute între Romstrade şi Monteadriano nu au fost soluţionate nici în prezent (reamintim că portughezii au renunţat, la un moment dat, să mai lucreze pentru că nu au încasat niciun ban de la firma românească, aceasta din urmă fiind lider de proiect). O altă problemă mare descoperită de oficialii companiei de drumuri este reprezentată de faptul că Romstrade nu a mobilizat pe şantier numărul minim de instalaţii şi echipamente, în special staţiile de asfalt şi instalaţiile de forat coloane. Altă neregulă: nici până în prezent nu au fost finalizate activităţile de diagnostic, cercetare şi descărcare arheologică, aşadar nu se poate lucra pe anumite segmente.

Fără proiect şi autorizaţie

Poate unele dintre cele mai grave probleme descoperite la Romstrade este faptul că, nici până în prezent, proiectul tehnic al lucrării nu a fost finalizat în totalitate. Mai mult, constructorul nu a obţinut autorizaţia de construire pentru toate lucrările, iar documentaţia tehnică pentru autorizare elaborată de către Romstrade este necorespunzătoare, făcând astfel imposibilă depunerea actelor şi obţinerea autorizaţiei cu pricina. Practic, din cele spuse de drumari, firma românească nu avea cum să termine lucrarea începută în anul 2011 deoarece nu a fost în stare să obţină nici măcar autorizaţiile de care era nevoie. În plus, nu au fost realizate şi lucrările de relocare a utilităţilor, iar terenurile necesare pentru construcţia autostrăzii nu au fost nici în ziua de astăzi expropriate în totalitate. Mai pe scurt, întreg şantierul este un haos uriaş, fără vreo cale de ieşire din situaţia ingrată în care se află.

O nouă licitaţie

Rezilierea contractului înseamnă demararea unor noi proceduri de licitaţie, noi termene de aşteptare, noi termene de depunere a dosarelor, noi termene de depunere a constestaţiilor şi, după cum era de aşteptat, noi termene de execuţie. Acest lucru va împinge termenul de finalizare al proiectului spre anul 2014. Autostrada Nădlac-Arad, lotul I, trebuia finalizată până în luna aprilie 2013. În momentul de faţă, procentajul de execuţie al lucrărilor trebuia să fie de aproximativ 77 la sută. Pe teren, însă, se vede altceva. După toate calculele, în cel mai bun caz, autostrada este gata în proporţie de 20 la sută.

Probleme

Realizarea autostrăzii Nădlac-Arad, lot I, a fost un proiect urmărit de ghinion şi de neputinţă încă de la început. Prima mare problemă a Romstrade a apărut în momentul în care, dintr-o greşeală de proiectare, banda de decelerare ajungea pe teritoriul Ungariei. Situaţia a fost remediată, dar imediat după aceea, s-a ivit o nouă problemă: după ce au folosit mii de metri cubi de umplutură, constructorul şi-a dat seama că pământul nu este bun. Aşa că a dărâmat tot ce a fost ridicat până atunci. Ulterior, la câteva luni distanţă, zeci de angajaţi din zona de vest a judeţului (Nădlac, Semlac, Şeitin, Pecica) au demisionat în bloc de la Romstrade pentru că, după ce au lucrat pe şantierul autostrăzii, nu şi-au primit salariile. Iar rezilierea contractului vine ca o măsură logică luată de CNADNR în ceea ce priveşte situaţia. Dar poate că a venit puţin prea târziu…

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
aradon ,
autostrada ,
contract ,
reziliere
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Câte echipe de play-off vom avea după etapa a XI-a?
    3
    DNSC avertizează asupa unor notificări false de amendă online din partea DNSC și a Poliției Române
    4
    Aur european pentru karateka Teodora Novac
    5
    Primul centru creativ pentru elevi, şcoli şi artişti
    6
    Un arădean de 8 ani, „Campionul Campionilor” la Concursul Internațional de Aritmetică Mentală din Dubai
    7
    STUDIU. Elevii români, printre cei mai dependenți de mediul digital în afara școlii
    8
    Decizie definitivă: serviciul militar obligatoriu nu aduce vechime în magistratură
    9
    Report de aproape 9 milioane de euro la Loto 6/49 și de peste 7 milioane de euro la Joker
    10
    Îmbunătăţiri la sala de sport din Pâncota

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 2

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor

    Local

    Zilele libere, obligatorii prin Codul Muncii
    Angajatorii trebuie să acorde zilele libere legale conform Codului Muncii, indiferent de cultul religios de care aparțin salariații.

    Local

    Monumentul Marii Uniri, care a costat 10 milioane de lei și trebuia dezvelit în 2012, nu a ajuns la destinație
    Monumentul Marii Uniri de la 1918, pentru realizarea căruia statul român a achitat sculptorului Florin Codre 10 milioane de lei și care urma să fie dezvelit pe 1 decembrie 2012, nu a mai ajuns la destinație, fiind depozitat de mulți ani pe o proprietate din Călărași a artistului, care a pierdut un proces cu Ministerul Culturii pentru că nu a mai transportat piesele la Arad pentru a fi montate. 3

    Mapamond

    SUA: Loteria vizelor este suspendată, întrucât suspectul de atacul armat de la Brown a fost un beneficiar al programului
    Ministrul american pentru securitate internă, Kristi Noem, a ordonat vineri suspendarea imediată a eliberării de „Diversity Imigrant Visa” (DVI) prin tragere la sorți, așa-numita loterie a vizelor, un program de care suspectul de atacul armat la universitatea Brown a beneficiat, relatează AFP.

    Local

    Bilanțul anului la CCIA Arad: consolidare, deschidere și sprijin pentru mediul de afaceri local
    Camera de Comerț, Industrie și Agricultură a Județului Arad (CCIA Arad) încheie anul 2025 cu un portofoliu solid de activități și proiecte care au contribuit la dezvoltarea mediului de afaceri și la susținerea comunității locale. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.